حمایت دولت آمریکا از قربانیان حملات سایبری منتسب به هکرهای ایرانی

جن ساکی- سخنگوی وزارت امور خارجه آمريكا، در ارتباط با گزارش‌های مربوط به هکرهای ایرانی گفت: دولت ایالات متحده آمریکا کاملاً از وجود پروفایل‌های تقلبی در شبکه‌های مجازی که برای اهداف خرابکارانه ساخته شده اند مطلع است. موسسه “آي سايت پارتنرز”* كه در حوزه تهديدهاي اينترنتي فعال است در گزارشي از فعاليت گروهي با شناسه‌هاي ساختگي در شبكه هاي مجازي خبر داد كه براي نفوذ به «سيستم‌هاي ايميلی» برخي از مقامات ارشد آمريكائي، تلاش می‌‌كنند.

در گزارش موسسه “اي سايت پارتنرز” تأكيد شده كه اين گروه هكرها كه داخل ايران فعاليت‌هاي جاسوسي مجازی خود را دنبال مي كنند، خود را بعنوان روزنامه نگار يا كارمند دولت معرفي مي كنند و در شبكه هاي اجتماعي فيس بوك، توئيتر و گوگل پلاس فعاليت می كنند.

بر پايه اين گزارش، اين افراد با ساخت ١٤ شناسه ساختگي در شبكه هاي اجتماعي تلاش كردند تا با بيش از ٢٠٠٠ نفر تماس برقرار نمايند.

سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا، در واكنش به اقدام جاسوسي مجازی، با بيان اينكه تهيه كنندگان گزارش “آي سايت پارتنر” بدون درخواست كمك از دولت آمريكا تحقيقات مستقل خود را انجام دادند، تأكيد كرد: دولت آمريكا خود را متعهد به حمايت از قربانيان احتمالي اينگونه حملات سايبری مي داند.

در اين گزارش همچنين آمده است كه شناسه هاي كاربري فعالان در اين عمليات با دقت انتخاب شده است و اين افراد به منظور اعتبار بخشيدن به فعاليت‌هاي خود از سايت خبري NewsOnAir.org نام مي بردند.

گزارش “آي سايت پارتنرز” تأكيد مي كند كه اين سايت خبری نيز جعلي و ساختگي می باشد.

موسسه “آي سايت پارتنزز” مي افزايد: سه سال فعاليت اين گروه، حملاتي كه در ابتدا با زمانبندي نامنظم انجام مي شده، ساعات فعاليت اين افراد كه با الگوي كاري ايران شباهت داشته (همچون زمان اغاز و پايان كار روزانه اين افراد، ساعات نهار طولاني، فعاليت نيمه وقت در روزهاي پنج شنبه و عدم فعاليت در روزهاي جمعه)، بتدريج آشكار نموده است كه اين گروه عمليات خود را از داخل ايران هدايت مي كنند.

در اين گزارش تأكيد شده است: هنوز نشانه هاي قطعي در خصوص اينكه دولت جمهوري اسلامي ایران در اين عمليات نقشي داشته است در دست نيست.