گزارشی از وضعیت فرشید یداللهی، وکیل زندانی دراویش در بند عمومی

ارسال خبر توسط  حسین حقیقی Hossein Haghighi

farshid yadollahiفرشید یداللهی، وکیل دراویش گنابادی که توسط دادگاه انقلاب تهران به هفت سال و نیم زندان محکوم شده است، بیش از یک ماه است که به طور غیرقانونی به بند هفت زندان اوین، بند جرایم عمومی، منتقل شده است. به گزارش مجذوبان نور، فرشید یداللهی به همراه رضا انتصاری از دراویش زندانی که در اسفند ماه گذشته در پی تحصن و اعتراض برای رسیدگی درمانی به دراویش بیمار همبندی خود، به طور ناگهانی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شدند، حدود یک ماه است که علی رغم وعده مسئولین برای بازگشت آن‌ها به بند ۳۵۰ اوین، آن‌ها را به طور جداگانه به بند‌های هفت و هشت زندان اوین که بند زندانیان با جرایم عمومی می‌باشد، منتقل کرده‌اند.

گفتنی است این اقدام با آیین نامه سازمان زندان‌ها مبنی بر تفکیک زندانیان بر اساس جرایم نیز سازگار نیست.

به گزارشات رسیده، عدم تناسب تعداد زندانیان با فضای بند، ضعیف بودن امکانات رفاهی، قطعی مکرر برق و تلفن از جمله مشکلات رفاهی این بند‌ها به شمار می‌رود. همچنین موارد نگران کننده‌ای نیز در ارتباط عدم امنیت حریم شخصی از سرقت اموال تا جاسازی مواد مخدر و تشکیل پرونده برای افراد نیز در این بند‌ها گزارش شده است.

فرشید یداللهی پیش‌تر به خانواده‌اش در ارتباط با انگیزه این انتقال گفته بود: «علیرغم اینکه این قبیل اقدامات اغلب با هدف کاهش اراده و تضعیف روحیه زندانیان سیاسی انجام می‌شود، اما به توفیق خداوند وسیله ثبات قدم بیشتر ما را نیز فراهم کرده است.»

یادآور می‌شود که در هفته گذشته محمد نوری زاد در سفر خود به شیراز با مادر این درویش زندانی که سه تن از اعضای خانواده‌اش در زندان به سر می‌برند، دیدار و ابراز همدردی کرد. این درویش زندانی نیز با ارسال پیامی به آقای محمد نوری زاد، با تحسین اقدام آزادمرادنه ایشان برای سر زدن به خانواده‌های زندانیان عقیدتی سیاسی، وآرزوی آزادی همه مردم این مرز و بوم و اتحاد و انسجام همه گروه‌ها، اقوام و عقاید این سرزمین، از ایشان قدردانی و تشکر کرد.