امتناع مسئولان زندان از انتقال کسری نوری به دادگاه

استقبال دراویش از آزادی صالح مرادی ناکام ماندتعداد قابل توجه دراویشی که در مقابل زندان عادل آباد شیراز برای استقبال از صالح مرادی گرد آمده بودند، ناکام به خانه برگشتند. با وجود اینکه قاضی پرونده با حکم آزادی وی موافقت کرده بود، اما همچنان این درویش در زندان است.

به گزارش مجذوبان نور، صالح مرادی از دراویش زندانی در عادل آباد شیراز، قرار بود عصر امروز با حکم قاضی پرونده مبنی بر آزادی به قید التزام آزاد شود، اما همچنان در عادل آباد شیراز محبوس است.

در حالی حکم آزادی وی اجرا نشد که جمع قابل توجهی از دراویش شیراز برای استقبال از وی در مقابل درب عادل آباد حضور پیدا کرده بوده بودند. تا کنون علت دقیق عدم آزادی این درویش با توجه به تایید حکم آزادی توسط قاضی مشخص نشده است.

تبلغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروه مجذوبان عنوان عنواین اتهامی است که صالح مرادی ۱۹ ماه در انتظار بررسی و دادرسی آنها در زندان در حالت بازداشت موقت به سر برد. مدت حبس وی از حداقل اتهامات انتسابی به وی فزونی یافته که این مساله ادامه این بازداشت را غیر قانونی کرده است.

صالح مرادی ۸۶ روز است که به همراه آقای کسری نوری از دیگر دراویش زندانی در عادل آباد شیراز، در اعتراض به انتقال وکلای زندانی دراویش به سلولهای انفرادی و بند ۲۰۹ زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زده است، آنها خواهان انتقال این افراد به بند ۳۵۰ زندان اوین هستند.