نفع سازمان یا آزادی نوکیشان مسیحی !!!! کدام مهمتر است ؟؟؟؟

ارسال خبر توسط  مرجان تابع بردبار Marjan  Tabe Bordbar

ایاحکومت ایران حق حذف کردن یک شهروند نو کیش مسیحی که بخشی  ازخانواده ایرانیان می باشد را دارد؟ کشورما در تقسیمات جهانی، محدودهای از کره زمین است که درآ ن یک ملت زندگی میکنند و نام آن نیز در سازمان ملل متحد به ثبت رسیده است. کشورها به وسیله مرزهای بینالمللی از یکدیگر تفکیک میگردند و غالباً دارای یک حکومت مرکزی هستند. 

مردمی که در یک کشور نسل در نسل متولد میشوند آن کشور را تشکیل میدهند و در حقیقت به فعالیت های آن کشور زندگی می بخشند. خاک و منابع یک کشور بطور موروثی به مردم آن متعلق می باشد که معمولا با رای و نظارت آنها توسط حکومت یا شخص یا اشخاصی اداره میشود.

جمعیت یک کشوربه غیر از  افراد بومی میتواند شامل افرادی از کشور های دیگر هم باشد . زیرا می توانند به کشور های دیگر مهاجرت کنند و بعد طی مراحل قانونی در آن کشور به زندگی خود ادامه دهند.

حال آیا حکومتی که باید با نظارت خود مردم کشور را اداره کند آیا می تواند عده ای از مردم آن کشور را جزئی از جمعیت  به حساب نیاورده و به این صورت آنها را از حقوق مسلم شهروندی خود منع کند ؟؟؟

البته که این کار حرکتی کاملا غیر قانونی است و نمی توان کسی را از حق آب و خاک اجدادیش محروم کرد اما جمهوری اسلامی این بار برای تحت فشار دادن نوکیشان مسیحی بعد از موج وسیع بازداشت ها، بستن کلیساهای خانگی و مجبور کردن سایر کلیساها به پرستش به زبانی جز پارسی این بار نوکیشان مسیحی را از طریق حذف آنها از خانواده ایرانی تحت فشار قرار میدهد.

این رویکرد غیر انسانی بطور مستقیم گویای این مطلب است که نوکیشان مسیحی به عنوان بک شهروند ایر انی محسوب نشده و بنابراین از هرگونه حقوق شهروندی محروم خواهند بود. از پیامد های این کار می تواند منع حق کار – رای یا حتی تحصیل نیز باشد. در این صورت حقوق یک شهروند ایرانی که به مسیحیت گرویده از یک مهاجر یا حتی پناهجوی غیر پارسی نیز کمتر میباشد!

با این رویه حلقه ی فشار برجامعه مسیحیت روز به روز تنگتر میشود و نه تنها مشکلی از مشکلات آنها حل نمیشود بلکه شرایط زندگی برای یک نوکیش مسیحی در کشور ایران سختر     و سختر خواهد شد. و مسلما این پایان جفا بر نوکیشان مسیحی در ایران نبوده و شاید باید منتظر محدودیت دیگر برای آنها از طرف نظام حاکم باشیم….