پاسخ مهدی خزعلی به پدرش: فراموش نکنید؛ دلیل استعفای شما نپذیرفتن مرجعیت رهبری بود، نه کهولت سن

ارسال خبر توسط  مهدی سرحدی Mehdi Sarhadi  

چکیدهمهدی خزعلی همچنین در ارتباط با اتهام زنی پدرش به جنبش سبز و میرحسین موسوی و مهدی کروبی، مبنی بر اینکه “سال ۸۸ عکس امام را پاره و به امام حسین (ع) توهین کردند. این کارها را میرحسین و کروبی انجام دادند”، پاسخ داده است: پدرجان؛ مگر میر حسین و کروبی در عاشورا بودند که عکسی پاره کنند؟ اولاً من در عاشورا بودم و اهانتی به امام حسین (علیه السلام) نشد و کسانی که قسمت نخست شعارشان ” یاحسین” و “ابوالفضل علمدار” بود، چگونه می توانند به امام و سقای لب تشنگان اسائه ادب کنند؟ در ثانی: بر فرض محال که کسی عکسی را پاره کرده باشد، خوب باید با همان فرد برخورد کرد. ثالثاً اگر امام بود در برخورد با پاره شدن عکس خود، آیا این همه ظلم و جنایت و کهریزک را جایز می شمرد؟…

 مهدی خزعلی نسبت به مصاحبه پدر خود، آیت الله خزعلی واکنش نشان داد و با نقل بخش هایی از مصاحبه وی با برنامه شناسنامه در سیمای جمهوری اسلامی، به او یادآور شد که دلیل کناره گیری اش از شورای نگهبان، مخالفت با مرجعیت آیت الله خامنه ای بود و نه آنگونه که ادعا کرده کهولت سن.

به گزارش کلمه، این فعال سیاسی در یادداشتی که در وبسایت خود منتشر کرد، با اشاره به مجاهدات پدرش در جریان انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم شاه آورده است: شما اقرار دارید که به دنبال نابودی شاه و براندازی نظام شاهنشاهی بودید، رفتار شاه با برانداز به مراتب بهتر از رفتار جناح حاکم با بسیجی این نظام و مدافع جان بر کف این نظام بود… فراموش نکنید که من برای دفاع از نظام و مبارزه با فسادی که کشور را فراگرفته بود، قلم در دست گرفته و نوشتم، نه برانداز بودم و نه مخالف نظام، کاری که اینها با من و خانواده ام کردند، هرگز شاه با شما و خانواده تان نکرد! بروید فیلم ملاقات من و خودتان را از وزارت اطلاعات بگیرید، بد نیست فیلم را دوباره ببینید، من در آن فیلم زندان زمان شاه را با زندان امروز مقایسه کردم.

وی همچنین با اشاره به اینکه پدرش در مصاحبه دلیل استعفای خود از شورای نگهبان را کهولت سن عنوان کرده بود، آن را تکذیب کرده و اظهار داشت: یادتان هست که به دلیل نپذیرفتن مرجعیت مقام رهبری، مجبور به استعفا شدید؟ سخنرانی در وزارت اطلاعات را بیاد دارید، همان زمانی بود که کسانی در پی تثبیت مرجعیت مقام رهبری بودند، به یاد دارید که عرض کردم، در موضوع مرجعیت وارد نشوید، اینها تصمیم خود را گرفته اند و شما از پاسخ طفره رفتید و پس از اتمام سخنرانی، شاگردهای شما در مدرسه حقانی که در آن زمان معاون وزیر و مدیر کل بودند، خصوصی سئوال کردند و شما با تندی گفتید:” این کار را نکنید که مرجعیت جا نمی افتد و رهبری ایشان را هم متزلزل می کنید، ایشان نیازی به مرجعیت ندارد و حکم حکومتی ایشان بر مراجع هم نافذ است!

وی ادامه داده است: سخنرانی صریح شما در جامعه مدرسین در رد مرجعیت رهبری و ذکر این نکته که با مرجعییت شیعه بازی نکنید، کدامیک از شما حاضر است فرزندش با فتوای ایشان وضو بگیرد و نماز گزارد؟ و پس از اعلام نام ایشان به عنوان مرجع ششم از سوی جامعه مدرسین، شما به خود رهبری مراجعه و اصرار کردید که:”اینها با طرح مرجعیت شما خطا کردند، شما نپذیرید که با نپذیرفتن مرجعیت، شما بزرگ می شوید! و حتی به رهبری فرمودید که:” همین آقای جنتی که مدافع مرجعیت شماست، در شورا می گوید که تقلید از شما جایز نیست! ”

فرزند آیت الله خزعلی در ادامه به پدر خود یادآور شده است: پس از آن همه مخالفت، یادتان هست به من گفتید که آقای … از بیت ازمن خواسته که:”خودتان استعفا دهید؟! ” و اگر استعفا نمی دادید برکنار می شدید! پدر جان؛ بارها گفته اید که اگر این مطالب را بگویم، چون موجب تضعیف نظام است، تکذیب می کنید، و وقتی از شما پرسیدم که تکذیب دو گناه کبیره دارد، ۱- دروغ ۲- تهمت، و شما فرمودید:” برای حفظ نظام هر دو واجب است”

وی همچنین با اشاره به حمایت پدرش از رهبری آیت الله خامنه ای در برنامه تلویزیونی شناسنامه، گفت: فراموش کرده اید که گزینه نخست شما و ۱۳ نفر دیگر آیت الله گلپایگانی بود و چون رای نیاورد، آقای هاشمی رفسنجانی – که شما او را ریشه فتنه و دشمن اسلام می دانید! – با نقل روایت از امام و قیام بلا درنگ، رای ۶۵ درصدی را جمع کرد. اگر هاشمی نبود این اتفاق هرگز نمی افتاد!

مهدی خزعلی همچنین در ارتباط با اتهام زنی پدرش به جنبش سبز و میرحسین موسوی و مهدی کروبی، مبنی بر اینکه “سال ۸۸ عکس امام را پاره و به امام حسین (ع) توهین کردند. این کارها را میرحسین و کروبی انجام دادند”، پاسخ داده است: پدرجان؛ مگر میر حسین و کروبی در عاشورا بودند که عکسی پاره کنند؟ اولاً من در عاشورا بودم و اهانتی به امام حسین (علیه السلام) نشد و کسانی که قسمت نخست شعارشان ” یاحسین” و “ابوالفضل علمدار” بود، چگونه می توانند به امام و سقای لب تشنگان اسائه ادب کنند؟ در ثانی: بر فرض محال که کسی عکسی را پاره کرده باشد، خوب باید با همان فرد برخورد کرد. ثالثاً اگر امام بود در برخورد با پاره شدن عکس خود، آیا این همه ظلم و جنایت و کهریزک را جایز می شمرد؟

وی تاکید کرد: فکر می کنم اگر تمثال امیر مومنان (علیه السلام) را کسی پاره می کرد، حضرت حداکثر مجازاتی که روا می دانست، پاره کردن تمثال آن فرد بود و بس، البته او عفو و احتمالاً به ناهاری دعوت می فرمود!

خزعلی ادامه داد: من در برابر دوربین وزارت در بند ۲۰۹ هم گفته ام، این عکس توسط همان قماشی پاره شده که کارناوال عاشورا را در زمان خاتمی راه انداختند، این هتک حرمت عاشورا برای حکومت دو روزه دنیا، تاسف بار است!