مرزبانان ربوده شده وارد کشور شدند

ارسال خبر توسط  مرجان تابع بردبار   Marjan  Tabe Bordbar

 به گزارش خبرگزاریهای داخلی، مرزبانان ایرانی گروگان گرفته شده توسط گروه جیش العدل با تلاش های دستگاههای ذی ربط و همکاری ریش سفیدان محلی و همکاری روحانیون بلند پایه اهل سنت منطقه سیستان لحظاتی پیش با استقبال مقامات محلی وارد خاک کشورمان شدند.

بنابراین گزارش این چهار مرزبان گروگان گرفته شده که بعد از ربوده شدن به پاکستان منتقل شده بودند از منطقه مرزی افغانستان و پاکستان وارد ایران شدند.

روز گذشته در پی گزارش های ضد و نقیض درباره آزادی مرزبانان، استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد سربازان به “گروه‌های مردمی” تحویل داده شده‌ و منتظر مسیر امن برای بازگشت هستند.

جیش‌العدل در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرده است “اسرا به درخواست و پادرمیانی علمای اهل سنت و در راس آنان به درخواست مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان” آزاد شده‌اند.

به گزارش فرارو روزنامه امت، چاپ کراچی، از یک مقام وزارت خارجه پاکستان ادعا کرده است که ایران ۸ عضو گروه جیش‌العدل را آزاد کرده است. اما ایران این ادعا را تائید نکرده است.

گروه جیش العدل 17 بهمن ماه 5 نفر از مرزبانان ایران را از مرز سراوان استان سیستان و بلوچستان به گروگان گرفت و به خاک پاکستان منتقل کرد.

این گروه سوم فروردین ماه در بیانیه‌ای در وبلاگ خود اعلام کرد جمشید دانایی فر یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده را به شهادت رسانده است.

وبسایت العربیه به نقل از سخنگوی جیش‌العدل گفته است که این گروه جنازه مرزبان کشته شده را در ازای گرفتن جنازه‌های اعضای خودش تحویل خواهد داد.

جیش‌العدل در ازای آزادی مرزبانان ایران خواستار آزادی ۵۰ عضو زندانی این گروه، ۲۰۰ شهروند سنی مذهب زندانی در ایران و همچنین ۵۰ زندانی سنی شده بود که به گفته جیش‌العدل در سوریه در بازداشت سپاه پاسداران بوده‌اند.

شیخ مولوی عبدالحمید در واکنش به اظهارات برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه گفته شده این آزادی در برابر خواسته و یا معامله اقتصادی با گروه جیش العدل صورت گرفته است، به ایلنا گفت: این موضوع اصلا صحت ندارد و بدون هیچ امتیازدهی مرزبانان آزاد شده‌اند.