باز سازی یک “واقعه جنجالی”تاریخ اسلام در تهران

ارسال خبر توسط  مرجان تابع بردبار   Marjan  Tabe Bordbar

بازسازی یک یک واقعه‌ی تاریخی ـ مذهبی که “محور اختلاف” پیروان شیعه و سنی توصیف می‌شود توسط عزاداران شیعه‌در پایتخت ایران بازسازی گردید.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز گذشته گروهی از عزاداران شیعه روایت “حمله به خانه فاطمه”، دختر حضرت محمد را در سالروز مرگش، بازسازی کردند.

به باور شیعیان، ابوبکر و عمر از خلفای اهل تسنن به همراه عده‌ای از همراهان به قصد گرفتن بیعت به خانه‌ی علی می‌روند و در آنجا با مقاومت علی و فاطمه روبرو می‌شوند.

وب‌سایت دیگربان، این اقدام عزاداران شیعه را “بی‌سابقه” و “غیرمنتظره” توصیف و اعلام کرد: این واقعه در طول تاریخ یه یکی از مهمترین محور‌های اختلاف میان شیعیان و اهل تسنن تبدیل شده که به نظر می‌رسد با بازسازی آن٬ آتش این اختلاف بار دیگر از سوی شیعیان شعله‌ورتر شود.

پیشتر نیز محمدتقی مصباح یزدی، روحانی محافظه‌کار و نزدیک به بیت علی خامنه‌ای حملات بسیار تندی متوجه اهل تسنن کرده و به طور تلویحی آنها را “منحرف” خوانده بود.

در منابع اهل سنت، فاطمه به عنوان بانویی پرهیزکار با ایمان تاکید می‌شود که زندگی زاهدانه او الگوی تقوا است.

در سال گذشته نیز برخی از مراجع شیعه که به حاکمیت حکومت اسلامی ایران نزدیک می‌باشند، نگرانی خود را از “افزایش جمعیت سنی‌ها در ایران” ابراز کرده بودند که با واکنش چهره‌های سرشناس سنی‌مذهب به ویژه دکتر جلال جلالی‌زاده، نماینده دوره ششم مجلس مواجه گردید.

پیش از این مجله “چشم انداز ایران” در شماره ٨٠ خود، به نقل از یک فرد سرشناس و صاحب نظر سیستانی که نخواسته نامش فاش شود، نوشته بود که ماهانه حدود ٤٠٠٠ نامه و گزارش ساختگی با هدف جذب بودجه و گرفتن پول، علیه اهل سنت به حوزه علمیه قم و مراجع و روحانیون اهل تشیع ارسال می شود.

پیروان اهل سنت در استان‌های حاشیه‌ای ایران سکونت دارند و طبق آمارهای غیررسمی حدود ١٥ تا ٢٠ میلیون سنی در ایران زندگی می‌کنند.      http://www.kurdpa.net
19177.jpg

19176.jpg

19175.jpg

19173.jpg

19174.jpg

19171.jpg