یک زن انگلیسی ایرانی تبار در معرض خطر اعدام

رادیو فرانسه: خطر اعدام جان خانم رؤیا صابری نژاد نوبخت، یک انگلیسی ایرانی تبار، را که از مهر ماه گذشته توسط مقامات جمهوری اسلامی دستگیر و زندانی شده تهدید می کند. اظهارات او در شبکۀ اجتماعی فیسبوک باعث شده که مقامات جمهوری اسلامی او را به “توهین به مقدسات اسلام” متهم کنند.

روزنامۀ انگلیسی “ایندیپندنت” در شمارۀ امروزش از خطر اعدام خانم رؤیا صابری نژاد نوبخت یک انگلیسی ایرانی تبار نوشته است که به اتهام “اهانت به مقدسات اسلامی” و “اقدام علیه امنیت ملی” توسط سرویس های اطلاعاتی رژیم ایران دستگیر و زندانی شده است.

داریوش تقی پور شوهر خانم صابری نژاد نوبخت به روزنامۀ انگلیسی گفته است که همسرش در مهر ماه سال گذشته و در جریان سفرش به شیراز برای دیدار خانواده اش توسط سرویس های امنیتی رژیم ایران به اتهام “جمع آوری اطلاعات و اقدام علیه امنیت ملی” دستگیر و روانه زندان اوین شده است.

ایندیپندنت تصریح کرده است که اتهامات ایراد شده علیه رؤیا صابری نژاد نوبخت بر اساس اظهارات انتقادی او در شبکۀ اجتماعی فیسبوک ایراد شده اند.

داریوش تقی پور ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به وضعیت روحی و جسمانی همسرش تصریح کرده که خطر اعدام جان خانم صابری نژاد نوبخت را تهدید می کند.

جمهوری اسلامی ایران تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی شناسد و با کسانی که به وسیلۀ گذرنامۀ جمهوری اسلامی به ایران سفر می کنند همانند شهروندان این کشور رفتار می کند.