از بلندگوی مسجد جامع اسلام‌آباد غرب به یارسانیان بی‌حرمتی شد

ارسال خبر توسط  مرجان تابع بردبار   Marjan  Tabe Bordbarاز بلندگوی مسجد جامع اسلام‌آباد غرب به یارسانیان بی‌حرمتی شد

یکی از روحانیون اسلام‌آباد غرب در مسجد جامع این شهر پیروان آیین یارسان را مورد توهین و افتراء قرار داد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، پیشنماز مسجد جامع شهرستان اسلام آباد غرب در نطقی قبل از نماز مغرب و اعشاء که از بلندگوهای مسجد پخش گردید مردم یارسان را “منحرف”، “اهل ناحق” و “گمراه” توصیف کرد.

یک شاهد عینی در اسلام‌آباد غرب به خبرنگار کُردپا گفت: سخنان این فرد روحانی نزدیک به حاکمیت با واکنش شهروندان کُرد اعم از مسلمان و یارسانی قرار گرفت و در مقابل درب مسجد دست به اعتراض زدند.

به گفته‌ی این منبع خبری، “روز سه‌شنبه افراد معترض پیشنماز مسجد جامع را مورد خطاب قرار داده که مردم کُرد طی چندین صد سال اخیر بدون هیچگونه مشکل و اختلافی در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کرده‌اند و اجازه تفرقه‌افکنی را به هیچ فرد و گروهی را نمی‌دهند”.

واکنش به موقع معترضان با ابراز پشیمانی از سوی روحانیون مسجد جامع اسلام‌آبادغرب مواجه شد و فعالان فرهنگی به نمایندگی پیروان آیین یارسان از این روحانی خواستند که در نماز جمعه روز پانزدهم فروردین‌ماه رسما از یارسانیان عذرخواهی نماید.

در جدیدترین توهین افراد و نهادهای وابسته به حکومت اسلامی ایران، وب‌سایت جام‌نیوز مقاله‌ای تحت عنوان علی‌اللهی به چه کسانی گفته می‌شود و آیاشیعه هستند یا سنی؟ انتشار داد که با جوابیه‌ی مجمع مشورتی فعالان مدنی جامعه یارسان روبرو گردید.