انتقال و بستری دو درویش زندانی بیمار

ارسال خبر توسط  محمد رضا فرشادفر   Mohammadreza Farshadfard

خبرگزاری هرانا – دراویش زندانی پس از ۱۴ روز به اعتصاب غذای خود پایان دادند و دو تن از دراویش بیمار نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش مجذوبان نور؛ ۱۰ درویش گنابادی که از یازدهم اسفندماه در زندان‌های اوین تهران، رجایی شهر کرج، نظام شیراز و زندان مرکزی بندرعباس در اعتراض به دخالت‌های غیرقانونی مسئوولان امنیتی-قضایی در روند درمانی زندانیان سیاسی-عقیدتی و ایجاد محدودیت برای دراویش زندانی بیمار در دسترسی به مراکز درمانی تخصصی دست به اعتصاب غذا زده بودند پس از ۱۴ روز، امروز به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

پایان اعتصاب غذای حمیدرضا مرادی٬ فرشید یداللهی٬ مصطفی دانشجو٬ امیر اسلامی٬ امید بهروزی٬ مصطفی عبدی٬ رضا انتصاری، افشین کرم‌پور، کسری نوری و عبدالغفور قلندری نژاد در حالی صورت گرفت که عصر امروز با انتقال ۲ تن از دراویش زندانی بیمار، حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو موافقت به عمل آمد و هم اکنون این دو زندانی عقیدتی در بیمارستان شهدای تجریش بستری شده‌اند و همچنین مسئوولان اعلام داشتند که به زودی افشین کرم‌پور، یکی دیگر از دراویش زندانی بیمار که ایشان نیز نیاز به رسیدگی پزشکی دارد را به مرکز درمانی خارج از زندان منتقل خواهند کرد.

در روزهای گذشته بیش از ۲۰۰۰ درویش گنابادی با شرکت در کمپینی از دراویش زندانی درخواست کرده بودند که به اعتصاب غذای خود پایان دهند. همچنین دراویشی از استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی در نامه‌های جداگانه‌ای از آنان خواسته بودند برای حفظ سلامت جسمی خود و پیشگیری از خطرناک‌تر شدن وضعیت بیماری ایشان به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

همچنین در هفته‌ی گذشته بیش از ۳۰۰۰ درویش گنابادی در خارج از زندان در حمایت از این ۱۰ تن دراویش زندانی دست به اعتصاب غذا زده‌اند. کمپین حمایتی دراویش خارج از زندان برای پیوستن به اعتصاب غذای سراسری دراویش در حالی صورت گرفت که دراویش از سایر سلاسل تصوف و عرفان نیز به این اعتصاب غذای حمایتی پیوستند. در کمپین اعتصاب غذای سراسری دراویش، حمایت قابل توجه دراویش از کشور هند و از سلاسل مختلف چشتیه، قادریه، نقشبندیه و شطاریه دیده می‌شد.