(بدون عنوان)

behnam-irani-250xوضعیت حاد جسمی ” بهنام ایرانی” از دگر اندیشان مذهبی در زندان

بهنام ایرانی از دگر اندیشان مذهبی ( غیر تثلیثی ) است که از بیماریهای حاد جسمی رنج می برد از جمله بیماری که شرایط او را حاد کرده است و از درد شدید آن رنج می برد بیماری التهاب شدید پوستی است که عوارض آن به شکل التهاب شدید وخارش پوست می باشد.

به گزارش « محبت نیوز» و بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر، بهنام ایرانی در شرایط حادجسمی بسر می برد اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان وی هستند.

 از جمله بیماری که شرایط این زندانی عقیدتی را حاد کرده است و از درد شدید آن رنج می برد بیماری التهاب شدید پوستی است که عوارض آن به شکل التهاب شدید وخارش پوست می باشد علائم آن بر صورت،دست و گردن وی عیان است. وی ناچار است که برای کاهش دادن مقطعی درد چند بار در روز با آب سرد استحمام نماید .

یکی از عوامل اصلی تشدید این التهاب حساسیت به نور آفتاب می باشد و او نباید در معرض مستقیم نور آفتاب قرار گیرد.اما یکی از شیوه های زندانبانان ولی فقیه برای تحت فشار قرار دادن زندانیان آنها را در زمانی که تابش نور آفتاب شدید می باشد وادار می کنند که در محوطه زندان قرار گیرند.

بهنام ایرانی که همفکرانش از وی به عنوان کشیش یاد می کنند  مدتها است که از این بیماری رنج می برد و بارها به بهداری زندان مراجعه کرده است اما به او گفته شده است که می بایست در خارج از زندان توسط پزشک متخصص مورد درمان قرار گیرد ولی بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان وی در بیرون از زندان هستند.

این گزارش می افزاید از طرفی دیگر از روز گذشته تلویزیونهای که زندانیان از فروشگاه زندان با مبالغ بسیار زیادی خریداری کرده بودند با یورش زندانبانان ولی فقیه مصادره شده است .

“بهنام ایرانی” که به گفته خود در سال ۱۳۷۷ توسط مرکز میسیونری … (هوک ) در زوریخ سویس به عنوان کشیش منسوب شده ، وی تاکنون بارها توسط ماموران امنیتی در ایران بازداشت شده است. بهنام ایرانی همچنین از اعضا گروهی با نام ( کلیسای ایران ) می باشد.این گروه هیچ ارتباطی با كلیساهای ساختمانی و رسمی ایران ندارد.

وی چندی پیش نیز نامه ایی را جهت ارسال به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و دیگر سازمانهای مرتبط در حوزه حقوق بشر نوشته و از شرایط فعلی خود در زندان خبر داده است .

mohammedreza farshadfar