رئیس جمهور آمریکا عاقبت خواستار آزادی سعید عابدینی از زندان در ایران شد

تاریخ : 18.11.1392
AbediniBarackObama
باراک اوباما به خاطر اهمیت کافی ندادن به موضوع زندانی شدن این نوکیش مسیحی ایرانی – آمریکائی، بارها مورد انتقاد قرار گرفته بود. عابدینی اکنون شانزده ماه است که در ایران زندانی می باشد و باید دوره محکومیت هشت ساله اش را بگذراند.

به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در روز پنج شنبه 17 بهمن ماه 1392 (6 فوریه 2014) طی یک سخنرانی خواستار آزادی سعید عابدینی نوکیش مسیحی ایرانی – آمریکائی از زندان در ایران شد. این نخستین بار است که رئیس‌جمهوری آمریکا مستقیما از آقای عابدینی نام برده و در مراسمی همگانی خواستار آزادی او می‌شود.

به نقل از رادیو فردا، باراک اوباما این موضوع را در مراسم سالیانه‌ای که نخستین پنچ‌شنبه ماه فوریه برگزار می‌شود مطرح کرد. آقای اوباما در این مراسم گفته است «ما برای کشیش سعید عابدینی دعا می‌کنیم. او بیش از ۱۸ ماه است که در ایران زندانی‌ است. او به هشت سال زندان به خاطر عقایدش به مسیحیت محکوم شده است. ما همچنان برای آزادی او تلاش می‌کنیم و از مقام‌های ایران می‌خواهیم که او را آزاد کنند تا بتواند به آغوش گرم خانواده خود باز گردد.»

طی ماه‌های گذشته مقام‌های دیگر آمریکا هم خواستار آزادی عابدینی شده بودند. علاوه بر مقام‌های دولتی، مجلس نمایندگان ایالات متحده نیز در آبان ماه گذشته در قطعنامه‌ای که تمامی اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به آن رای مثبت داده بودند بازداشت سعید عابدینی را نمونه‌ای از نقض حقوق بشر در ایران خوانده و از دولت آن کشور خواسته بود برای آزادی او تلاش کند.

چند روز قبل از اظهارات اخیر اوباما، معاون وزیر خارجه آمریکا طی بیانیه ای خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران از جمله دو زندانی ایرانی – آمریکائی یعنی سعید عابدینی و امیر حکمتی شده بود. سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، بلافاصله در پاسخ، این درخواست را “زیاده طلبی” آمریکائی ها خواند.

تاریخ : 18.11.1392
AbediniBarackObama
باراک اوباما به خاطر اهمیت کافی ندادن به موضوع زندانی شدن این نوکیش مسیحی ایرانی – آمریکائی، بارها مورد انتقاد قرار گرفته بود. عابدینی اکنون شانزده ماه است که در ایران زندانی می باشد و باید دوره محکومیت هشت ساله اش را بگذراند.

سعید عابدینی مهرماه سال گذشته (1391) در حالی که به گفته همسرش «برای دیدار خانواده خود و تأسیس یک پرورشگاه» به ایران رفته بود، در پی هجوم نیروهای امنیتی به منزل پدریش بازداشت شد. در حالی که منابع مسیحی ایرانی داخل و خارج کشور هیچ خبری از این ماجرا نداشتند، ناگهان در روز چهارشنبه 29 آبان ماه (19 دسامبر) این خبر را فاکس نیوز مهمترین شبکه خبری آمریکا برای اولین بار اعلام کرد و با همسر عابدینی مصاحبه نمود. او در این مصاحبه رسما بازداشت همسرش را تائید کرد.

وکیل عابدینی یکشنبه 8 بهمن 1391 (27 ژانویه 2013) به شعبه 26 دادگاه انقلاب احضار شد و حکم هشت سال زندان موکلش به او ابلاغ گردید. او درخواست تجدید نظر داد و عاقبت وکیل مدافع سعید عابدینی روز دوشنبه 4 شهریور(26 اوت 2013) اعلام کرد که دادگاه تجدید نظر حکم بدوی هشت سال حبس تعزیری برای موکلش را مورد تائید قرار داده است.

روز شنبه هجدهم آبان (9 نوامبر 2013) اعلام شد که جمعی از سناتورهای آمریکائی طی یک نامه فراحزبی از باراک اوباما خواسته اند تا موضوع آزادی سعید عابدینی نوکیش مسیحی ایرانی – آمریکائی را در مذاکرات جاری با مقامات جمهوری اسلامی مطرح کنند و خواهان آزادی فوری او از زندان در ایران بشوند.

در آذرماه امسال نیز پدر سعید عابدینی اعلام کرد که وضعیت سلامت فرزندش که در زندان رجایی‌شهر کرج زندانی می باشد رو به وخامت گذاشته است و مقامات زندان از رساندن مواد غذایی و دارویی لازم به او خودداری می‌کنند.
http://www.fcnn.net/index.php/fa/khabarha/akhbarmasihian/371-raisjomhoramricakhastarazadisaeedabedinishod