چگونه «هک کردن» در اینترنت میتواند به آزار مسیحیان بیانجامد

تاریخ : 12.11.1392
evangelism-internet
کشورهایی که قوانین محدود کننده سختگیرانه ای نسبت به اینترنت دارند درواقع جز کشورهایی محسوب می شوند که از آزادی مذاهب نیز برخوردارنیستند.
موافقان آزادی مذاهب ،دیدگاه خویش را در خصوص “شکست دیوارهای محافظتی اینترنتی” اعلام داشته اند.

آیا آزادی مذاهب از آزادی اینترنت متاثر است؟ به طور قطع به یقین “بله”. سوالی که توسط اندیشمندان از سیاستمداران ایالات متحده پرسیده میشود ، زیرا که دولت سالیانه میلیونها دلار در روش های غیر معمول با هدف آزادی مذاهب در سطح جهان خرج میکنند.

به گزارش سرویس ترجمه “محبت نیوز” به نقل از “بپتیست پرس، BP ” گزارش میکند که اعضای گروه ” میزگرد آزادی مذاهب در جهان” با آقای “فرانک ولف، نماینده مجلس ویرجینیا” ملاقات داشتند که در خصوص افزایش قابل ملاحظه حمایت دولت مرکزی آمریکا در جهت شکستن دیوارهای محافظتی اینترنتی گفتگو داشتند که در نهایت نامه ای که به امضای گروهای مختلفی از این فعالان رسیده بود تسلیم کنگره آمریکا شد. این در حالی انجام گردید که کنگره ده درصد از بودجه رسانه ای خویش (BBG) را که حدود 720 میلیون دلار میباشد به شکستن سانسور اینترنتی در کشورهایی نظیر ایران ،کوبا و چین تخصیص داده است.

(BBG) که در واقع بخش مستقل رسانه ایالات متحده آمریکا است که برنامه های صدای آمریکا و سایر برنامه های مشابه که در جهت آزادی بشر برای جهان فعالیت میکنند را سازمان دهی مینماید. برخی از این فعالیتهای آزادی خواهانه شامل مبارزه با سانسورهای اینترنتی میباشد که تا سال 2016 طی مراحل مختلف میبایست به اجرا درایند.

لذا نماینده این گروه های معترض ،بارت دوک، مواردی را برشمرده است که در آنها آزادی اینترنت در زمینه آزادی مذاهب حیاتی و مهم به شمار می رود به عنوان مثال :

– اقلیت های مذهبی برای تشویق و دلگرمی و یا به عبارتی برای حفظ بیشتر ایمانشان نیاز به ارتباط مداوم با یکدیگر دارند ، لذا رهبران مذهبی که امکان برقراری ارتباط با ایمانداران را به صورت متدوال ندارند بیشتر نیاز به اینترنت جهت برقراری ارتباط را دارند.

– فرقه های ساختگی که بر پایه خداشناسی انحرافی شکل گرفته اند و به تفسیر نادرست کتاب مقدس می پردازند ، می توانند بیشتر از طریق اینترنت مورد تجسس و تحقیق قرار بگیرند.

پیروی از یک آیین و صمیمیت با سایر اعضا کلیدهای اظهار ایمان واقعی می باشند که فضای مجازی اینترنت امکان ارتباط بیشتر را به پیروان ادیان مختلف در زمینه های فوق می دهد.

از سوی دیگر آزادی مذاهب جز جستجوی خداوند و رسیدن به او نمی باشد که راه درست یابی به این هدف نهایی از راه گفتگو و پرسش و پاسخ در فضای مجازی اینترنت سهل و میسرتر است. از سوی دیگر نیایش دست جمعی به صورت آنلاین نیز جزئی از ابزار ایمان می باشد که با وجود اینترنت قابل دستیابی است.

« کشورهایی که قوانین محدود کننده سختگیرانه ای نسبت به اینترنت دارند درواقع جز کشورهایی محسوب می شوند که از آزادی مذاهب نیز برخوردارنیستند.» طبق گزارش خانه آزادی به نقل از “آزادی در فضای مجازی سال 2012” کشورهایی با رژیم های مستبدانه مانند عربستان سعودی ، اتیوپی ، ایران ، سوریه و چین بیشترین محدودیت را نیز در زمینه استفاده از اینترنت بر کاربران خود تحمیل می کنند. بنا بر این گزارش از 47 کشوری که خانه آزادی آنها را مورد ارزیابی قرار داده است 20 کشور از ژانویه 2011 مسیری منفی در زمینه محدودیت اینترنت را پشت سر گذاشته اند که از این میان می توان به کشورهایی نطیر بحرین، پاکستان و اتیوپی اشاره کرد.

حال در این بین کشوری که بیشترین محدودیت اینترنتی و باخشونت را بر کاربران تحمیل می کند کدام است ؟ « جمهوری اسلامی ایران»

در مجموع این مسئله از دید سازمان دیده بان حقوق بشر دور از تصور نمی باشد چرا که ایران در لیست سالیانه دیده بان حقوق بشر دربین 50 کشوری که مسیحیان را مورد آزار و اذیت قرار می دهد دیده می شود .در این لیست ایران مقام نهم از آن خود کرده اند.
منبع :
http://www.mohabatnews.com/index.php?option=com_content&view=article&id=8151:-l-r-&catid=34:editor-picks&Itemid=283