امام جمعه تبریز: اقلیت‌های دینی و گروه‌های عرفانی، ابلیس مجسم هستن

امام جمعه شهرستان تبریز، پیروان اقلیت‌های دینی و گروه‌های عرفانی را «رهبران شیطانی و ابلیس مجسم» خواند و توصیه کرد که رهبران آنها تکفیر و به‌روش‌های سخت کنترل شوند.

«احمد مطهری اصل» روز یکشنبه ۲۲ مهر در حاشیه نمایشگاهی با موضوع ضدیت با اقلیت‌های دینی در تبریز، ادعا کرد که دیانت بهایی از آغاز با هدف «تفرقه میان مسلمانان» به‌وجود آمد و اکنون به ابزاری در دست «جریان صهیونیسم و استکبار جهانی» تبدیل شده است.

این نمایشگاه که «پیچک انحراف» نام دارد روز گذشته در شهرستان تبریز افتتاح شد و قرار است که آثاری با هدف تبلیغ علیه اقلیت‌های دینی در آن به نمایش درآید.

نماینده «علی خامنه‌ای» در استان آذربایجان شرقی ضمن ابراز این ادعا که گروه‌های عرفانی و اقلیت‌های دینی در ایران «رهبران شیطانی» هستند، افزود: «برخی از آنها ابلیس مجسم هستند.»

مطهری همچنین دلیل افزایش تعداد گروه‌های عرفانی و ادیان نوظهور در ایران را کم شدن تعداد روحانیانی عنوان کرد که در گذشته رهبران این اقلیت‌های دینی را تکفیر می‌کردند.

او افزود که رشد این گروه‌ها با روش‌های نرم ممکن نیست و با استناد به گفته‌ای از علی خامنه‌ای تاکید کرد: «سران آنها باید با روش‌های سخت کنترل شوند.»

مقامات اداری جمهوری اسلامی در روزهای گذشته در جریان نمایشگاهی مشابه در شهرستان ساری هم اقدام به نفرت پراکنی علیه اقلیت‌های دینی در ایران به‌ویژه بهاییان کرده بودند.