ادامه اعتصاب مظاهر حیدری، درویش گنابادی و زندانی سیاسی، در بیمارستان

بنا بر اطلاع ایران‌وایر، «مظاهر حیدری»، درویش گنابادی و از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی»، که سوم شهریور از زندان شهرکرد به بیمارستان منتقل شده بود، در آی‌سی‌یو بستری است و همچنان اعتصاب غذا را نشکسته است.

به گفته یک منبع مطلع، مظاهر حیدری در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بستری است و با این وجود به جز سِرُم و مایعات، حاضر به شکستن اعتصاب غذایش نیست و به همین جهت امروز پنجشنبه ۸ شهریور، قاضی و دادستان با حضور در بیمارستان قصد داشتند آقای حیدری را وادار به شکستن اعتصاب کنند.

مظاهر حیدری بیستم مرداد در پیامی از زندان گفته بود که در اعتراض به عدم آزادی علی‌رغم وعده مسئولین قضایی، مجددا اعتصاب خواهد کرد و لب‌ها و پلک‌هایش را خواهد دوخت. این زندانی سیاسی سوم شهریور به دلیل شرایط وخیم جسمی، کاهش شدید وزن و عفونت دهان و دندان به بیمارستان اعزام شد.

مظاهر حیدری از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری جنبش «زن، زندگی، آزادی» است. پیش از اعتراضات سراسری، او از درویشان گنابادی بود که به‌خاطر وقایع «گلستان هفتم» در تهران بازداشت شد و یک سال را در زندان سپری کرد. او در خردادماه امسال، به صورت غیابی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرکرد، از بابت اتهاماتی از جمله تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به مجموعا چهل ماه حبس تعزیری محکوم شد.