تایید حکم اعدام ۶زندانی سیاسی عقیدتی اهل سنت توسط دیوان عالی کشور

دیوان عالی به دلیل ضعف در ادله و اسناد ارائه شده ۲بار حکم اعدام ۶زندانی سیاسی عقیدتی اهل سنت را نقض کرده است. اما مقامات وزارت اطلاعات، مجددا با دستکاری پرونده و اعتراف‌گیری با شکنجه یک پرونده سازی جدید بر علیه آنها تشکیل داده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۱۹مردادماه ۱۴۰۳، حکم اعدام ۶زندانی سیاسی عقیدتی اهل سنت توسط شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور تایید شد. این زندانیان فرهاد شاکری، عیسی عیدمحمدی، عبدالحکیم عظیم گرگیج، تاج‌محمد خرمالی ، مالک‌علی فدایی نسب و عبدالرحمن گرگیج می‌باشند. در اوایل مردادماه ۱۴۰۳، شعبه چهارم دادگاه انقلاب مشهد در یک پرونده‌سازی که توسط وزارت اطلاعات انجام شد، این ۶زندانی سیاسی عقیدتی را بار دیگر محاکمه و به اعدام محکوم کرد.

این ۶زندانی سیاسی عقیدتی و اهل سنت در سال ۹۴ بازداشت شدند. آنها در سال ۹۸، توسط قاضی داوودآبادی در شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد، به اتهام «بغی» از طریق «عضویت در گروه سلفی حزب ‌الفرقان و عضویت در جبهه همبستگی ملی اهل‌ سنت ایران» به اعدام محکوم شده‌ بودند.

این حکم یک بار در دیوان عالی کشور نقض و به شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد ارجاع شد. این دادگاه برای بار دیگر به این زندانیان حکم اعدام داده است.