کرج؛ تداوم بازداشت ناهید بهروزی، شهروند بهائی

خبرگزاری هرانا – ناهید بهروزی (فروهری)، شهروند بهائی ساکن شهرستان فردیس علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در یکی از بازداشتگاه های اداره اطلاعات در بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ناهید بهروزی (فروهری)، شهروند بهائی، کماکان در یکی از بازداشتگاه های اداره اطلاعات در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “خانم بهروزی از بیماری آسم رنج میبرد و در طول زمان بازداشت بیماری وی وخیم تر شده است. خانواده این شهروند بهائی تنها یکبار موفق شدند وی را در راهروی دادسرا ملاقات کنند. خانم بهروزی از امکان برقراری تماس با خانواده خود نیز محروم است و فقط یک مرتبه تماس کوتاهی با خانواده خود برقرار کرده است. همچنین قرار بازداشت این شهروند بهائی به مدت ده روز دیگر تمدید شده است.”
پیشتر هرانا طی گزارشی از محرومیت خانم بهروزی از دریافت داروهای مورد نیازش خبر داده بود.

ناهید بهروزی (فروهری)، شهروند بهائی، روز دوشنبه هشتم مرداد ۱۴۰۳، توسط نیروهای اداره اطلاعات فردیس، در منزل شخصی خود، بازداشت شد.

تاکنون از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه خانم بهروزی اطلاعی حاصل نشده است.

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.
بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار شهروند بهائی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.