زندانی سیاسی ـ عقیدتی فرهاد شاکری، پرونده‌سازی جدید توسط مقامات وزارت اطلاعات

زندانی سیاسی فرهاد شاکری و سایر زندانیان هم پرونده وی بارها بر بی‌گناهی خود تاکید کرده و تنها جرم خود را پیروی از مذهب اهل سنت می‌دانند

به‌ گزارش کانون حقوق بشر ایران، شنبه ۱۳مردادماه ۱۴۰۳، مقامات وزارت اطلاعات، زندانی سیاسی ـ عقیدتی فرهاد شاکری و سایر نفرات هم پرونده‌ای وی را تحت فشار و شکنجه قرار داده‌اند. زندانی سیاسی فرهاد شاکری به همراه ۵ زندانی سیاسی ـ عقیدتی دیگر به اسامی عبدالحکیم عظیم گرگیج، عبدالرحمن گرگیج، عیسی عید محمدی، تاج محمد خرمالی و مالک فدایی نسب در یک پرونده مشترک هستند که به اعدام محکوم شده‌اند.

دیوان عالی به دلیل ضعف در ادله و اسناد ارائه شده ۲بار حکم اعدام آنها را نقض کرده است. اما مقامات وزارت اطلاعات، مجددا با دستکاری پرونده و اعتراف‌گیری با شکنجه یک پرونده سازی جدید بر علیه آنها تشکیل داده است. مقامات وزارت اطلاعات زندانیان را با اسپری فلفل و ضربه به نقاط حساس بدن و شلاق تحت شکنجه‌های فیزیکی قرار داده است.

این پرونده‌سازی توسط مقامات وزارت اطلاعات زمینه‌سازی برای صدور حکم مجدد اعدام این زندانیان می‌باشد. زندانی سیاسی فرهاد شاکری و سایر زندانیان هم پرونده وی بارها بر بی‌گناهی خود تاکید کرده و تنها جرم خود را پیروی از مذهب اهل سنت می‌دانند.