محکومیت رضا آقا خانی فعال ملی مذهبی به سه سال حبس

ارسال خبر توسط فاطمه تابع بردبار    fatemeh tabe bordbar

محکومیت یک شهروند بهایی به پنج سال حبس تعزیری

images

جرس: رضا آقا خانی عضو شورای فعالان ملی-مذهبی ایران که خرداد ماه سال جاری به مدت ۴۵ روز به صورت موقت بازداشت شده بود از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به سه سال حبس محکوم شد.

“عضويت در گروهک غير قانوني و ضد امنيتي ملي مذهبي” و “عضويت در شوراي ياران رنگين کمان” به عنوان اتهامات وی مطرح شده بودند.

این فعال سیاسی تیرماه امسال، با سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیونی از زندان آزاد شده بود.

 آقاخانی که از زندانیان دهه شصت نیز هست، در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشته است: بالاخره شعبه 15 دادگاه انقلاب حکم بدوي را امروز 5 بهمن به اينجانب ابلاغ کرد.

3 سال حکم براي موارد اتهامي ذيل:

1-عضويت در گروهک غير قانوني و ضد امنيتي ملي مذهبي
2-عضويت در شوراي ياران رنگين کمان
و مبلغ سه ميليون ريال جزاي نقدي به اتهام داشتن تجهيزات ماهواره اي

حکم یک  شهروند بهایی ساکن تهران به پنج سال حبس تعزیری

از سوی دیگر، سارنگ اتحادی شهروند بهایی ساکن تهران به پنج سال حبس تعزیری به اتهام “تبلیغ علیه نظام و عضویت در تشکیلات بهائی جهت از بین بردن امنیت ملی ” محکوم شد.

بنا به اخبار رسیده به جرس، وی در تاریخ 25 دی ماه 92 به همراه وکیلش در دادگاه حاضر شد. پس از مراجعه به دادگاه متوجه شد که حکم وی به صورت غیابی در تاریخ 22 دی ماه صادر شده است.

حکم غیابی در حالی صادر شده است که دادگاه قبلا به تاریخ 25 دی ماه 91 تغییر کرده بوده است . همچنین بر اساس کیفر خواست اتهام وی تنها ” تبلیغ علیه نظام ” قید شده است ولی در حکم صادره ” عضویت در تشکیلات بهائی جهت از بین بردن امنیت ملی” نیز اضافه شده است.

سارنگ اتحادی در تاریخ 21 تیرماه 91 به همراه همسرش نسیم اشرفی و 7 شهروند بهائی دیگر در تهران دستگیر شدند و همه به غیر از عادل نعیمی به قرار وثیقه آزاد شدند. نسیم اشرفی همسر سارنگ اتحادی نیز به یک سال حبس محکوم شده است.