بازداشت و بلاتکلیفی زندانی عقیدتی اهل سنت حسین سلامی

زندانی عقیدتی اهل سنت حسین سلامی در دوران ۱۸ ماهه بازداشت از رسیدگی‌ های پزشکی محروم بوده و مقامات امنیتی با انتقال وی به بیمارستان خارج از زندان مخالفت کرده‌اند.

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، شنبه ۹تیرماه ۱۴۰۳، هجده ماه از بازداشت و بلاتکلیفی زندانی عقیدتی اهل سنت حسن سلامی می‌گذرد. در این مدت وضعیت جسمی زندانی عقیدتی اهل سنت حسین سلامی به دلیل عدم رسیدگی‌های پزشکی رو به وخامت گذاشته است. این زندانی عقیدتی از ۱۸ماه پیش در بازداشت نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است. وی هم ‌اکنون در بند ۸ زندان شیبان اهواز در بازداشت به سر می‌برد. مقامات قضایی با گذشت ‍۱۸ماه از بازداشت و بلاتکلیفی وی هنوز زمانی برای رسیدگی به پرونده وی مشخص نکرده‌اند. خانواده وی تا کنون از اتهامات مطروحه علیه وی بی‌خبر می‌باشند.

زندانی عقیدتی اهل سنت حسین سلامی در دوران ۱۸ ماهه بازداشت از رسیدگی‌ های پزشکی محروم بوده و مقامات امنیتی با انتقال وی به بیمارستان خارج از زندان مخالفت کرده‌اند. وی از مشکل حاد قلبی رنج می‌برد و نیاز است که حتما برای رسیدگی و درمان در بیمارستان خارج از زندان بستری شود.

مقامات امنیتی با رسیدگی نکردن به وضعیت درمانی این زندانی سیاسی اهل سنت تلاش می‌کنند وی را تحت فشار قرار داده تا وی را به همکاری وادار نمایند.