مولانا عبدالحمید: دولت اجازه بدهد اهل سنت آزادانه نماز بخوانند

شبکه کلمه| مولانا عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، از سیاست‌های دوگانه و متناقض حکومت درباره نماز انتقاد کرده و از دولت خواستند به اهل سنت اجازه بدهد آزادانه نماز بخوانند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید با اشاره به بودجه تصویب‌شده برای نماز و سیاست‌های دوگانه و متناقض در این باره، گفتند: بسیاری از اهل سنت در شهرهای بزرگ برای اقامه نماز مشکل دارند و در تنگنا هستند و بسیاری از نمازخانه‌ها بسته شده‌اند.

ایشان افزودند: منع‌کردن مردم از نماز اقدامی ضد اسلامی است. در بسیاری از شهرها به نسبت جمعیت و سرانه، فضای کافی برای مساجد اهل سنت وجود ندارد و مجوز ساخت مسجد داده نشده است.

مولانا عبدالحمید گفتند: مایه تعجب است که چگونه در کشوری که به نام جمهوری اسلامی شناخته می‌شود، مردم را از نمازخواندن منع می‌کنند؟! این مسأله آزاردهنده است.

ایشان ادامه دادند: دولت بودجه اقامه نماز را در جاهای دیگر هزینه کند و فقط اجازه بدهد اهل سنت در شهرهایی که در اقلیت هستند به نسبت جمعیت‌شان مسجد و نمازخانه داشته باشند و آزادانه نماز بخوانند. جلوگیری از نماز بر خلاف دین اسلام و قانون اساسی است. متعصبان افراطی مشکل ایجاد می‌کنند و باید جلوی آنان گرفته شود.