مولوی عبدالله ملازهی: “از پایتخت نشینان خواستاریم این محور فتنه گر مجتبی عزیزی را از محراب و منبر پایین بکشند!”

رسانک/ مولوی “عبدالله ملازهی” مدیریت حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون در واکنش به اظهارات موهن امام جمعه زابل بیانیه ای صادر و از پایتخت نشینان خواهان برکناری وی گردید.

متن بیانیه ایشان به شرح ذیل است:

«بسم‌ الله الرحمن الرحیم»

“آقای عزیزی ناعزیز و به اصطلاح امام جمعه؛ با این لجام گسیختگی به کجا اینگونه شتابان؟!

چرا این ‌همه حقد و کینه و افترا نسبت به اهل‌سنّت و مسجد مکّی؟
چه چیزی سبب شده که در روز روشن زبان خود را به توهین به مقدّسات شخصیتی و مکانی اهل‌سنّت بیالایی؟

شما با کدام عقل و منطق مسجد مکّی را که به «اعتدال» و «خیر خواه» بودنش، ملّت فهیم و آگاه سرتاسر ایران اعم از شیعه و سنّی گواهی می‌دهند به «عقبه‌ی فکری صهیونیست» متّهم می‌کنید؟ الحق؛ شما که دانسته چشمانتان را نسبت به حقیقت فرو می‌بندید و با توهین به مقدّسات مُسلّم اهل‌سنّت تخم نفاق و تفرقه در منطقه می‌کارید و مسبّب ایجاد ناامنی می‌شوید مصداق چنین القابی هستید؛ نه مسجد مکّی.

براستی اگر وجود – به‌قول خودتان – خبیث شما و امثال شما در بلوچستان حضور نداشتند، صهیونیست‌ها برای ماهی گرفتن از آب گِل آلود ناگزیر بودند عناصر دیگری برای بهم ریختن امنیت و آرامش این مرز و بوم دست و پا کنند، امّا شما با رجزخوانی‌های تفرقه‌افکنانه‌ی‌تان، خود در «عقبه‌ی فکری صهیونیست‌ها» در آمده و خیال آنان را آسوده کرده‌ و در حال سوق دادن جوّ استان به‌سمت و سوی ناامنی و وضعیتی نامطلوب هستید و – به تعبیر رهبری – عامدانه و آگاهانه در صف مزدوران دشمن و صهیونیسم ایستاده‌اید.

ما نیز قاطعانه و مصرّانه و مصرّحانه از دادگاه ویژه‌ی روحانیت و از دیگر مقامات پایتخت‌نشین که امید می‌رود بخیر و صلاح مملکت می‌اندیشند، خواهانیم که اینگونه محورهای فتنه‌گر را که حتّی با الف‌بای احترام به مقدّسات مذهبی و خانه‌های خدا بیگانه‌اند از منبر و محراب پایین بیاورند تا بر تشنج و مشکلات استان که آگاهان جامعه نگران آن هستند، نیفزایند.”

«عبدالله ملازهی
خادم منبع‌العلوم کوه‌ون
۴ شوال ۱۴۴۵ ه.ق.»