حمله دوباره نماینده خامنه‌ای در کیهان به دراویش گنابادی؛ باید محاکمه شوند

روزنامه کیهان در مطلبی به از سرگیری فعالیت خانقاه مرکزی دراویش گنابادی در تهران واکنش نشان داد و خواستار تشکیل پرونده و برخورد با آنها به دلیل اتفاقات بهمن ۹۶ شد.

این روزنامه که زیر نظر نماینده علی خامنه‌ای اداره می‌شود نوشته است: «بازگشایی خانقاه مرکزی فرقه دراویش گنابادی واقع در خیابان بهشت تهران، بدون رسیدگی و برخورد با قاتلان شهید محمد حسین حدادیان و دیگر شهدا که در سحرگاه سی‌ام بهمن‌ماه سال ۹۶ در خیابان گلستان هفتم تهران به دست دراویش قداره کِش به طرز فجیعی به شهادت رسیدند، چه معنی و مفهومی را می‌رساند؟»

این درخواست روزنامه کیهان که از بودجه عمومی ارتزاق می‌کند، در حالی است که روز پنجشنبه ۱۶ فروردین ماه نیز خبرهایی مبنی بر ممانعت نیروهای امنیتی از حضور دراویش گنابادی در یک حسینیه و انجام فریضه‌های ماه رمضان منتشر شده بود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در ماجرای گلستان هفتم و حملات نیروهای امنیتی و یگان ویژه به دراویش گنابادی در مقابل خانه نورعلی تابنده، سر سلسله سابق این دراویش، ۲۰۲ نفر از دراویش زندانی و مجموعا به بیش از ۱۰۸۰ سال زندان محکوم شده بودند.

محمد ثلاث یکی از دراویش گنابادی بود که به اتهام قتل ماموران انتظامی در این درگیری‌های بازداشت و بعدها اعدام شد.

نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی که پس از حوادث گلستان هفتم در حصر خانگی به سر می‌برد، در سوم دی ماه ۱۳۹۸ در تهران درگذشت.

تابنده که از سال ۷۱ به عنوان سرسلسله دراویش گنابادی شناخته می‌شد، متولد ۱۳۰۶ و فارغ التحصیل دکتری حقوق از دانشگاه پاریس بود. او مدتی کوتاه هم در دولت مهدی بازرگان معاونت وزیر ارشاد و معاونت وزیر دادگستری را برعهده داشت.