هشدار مولوی عبدالحمید به حکومت: پیش از آن که فرصت از دست برود، حرف مردم را بشنوید

امام جمعه زاهدان در نماز جمعه ۱۷ فروردین ضمن مخالفت با هر گونه «ناامنی» و «خونریزی» از مقامات حکومت خواست که به خواسته‌ها و نظر مردم گوش دهند.

مولوی عبدالحمید در واکنش به حمله روز پنج‌شنبه در راسک و چابهار گفت که «موافق هیچ ناامنی و خونریزی» نیست و به مقامات امنیتی استان و کشور توصیه کرد تا «گوش‌ها را شنوا و چشم‌ها را بینا» کنند و از طریق «گفت‌وگو» مشکلات را حل کنند.

در درگیری چندین ساعته بین نیروهای انتظامی و نظامی جمهوری اسلامی و اعضای گروه جیش‌العدل در سطح دو شهر در استان سیستان‌ و‌ بلوچستان در روز پنج‌شنبه، ۱۶ فروردین، دست‌کم ۱۱ نفر از نیروهای حکومتی و حداقل ۱۸ نفر از افراد این گروه کشته شدند.

امام جمعه زاهدان در ادامه سخنرانی امروز خود به‌ طور تلویحی حکومت را به گفت‌وگو با همه گروه‌ها دعوت و تأکید کرد: «گفت‌وگوی همراه با عمل» به حل مسائل کمک می‌کند.

او افزود که «حرف سخت‌ترین دشمنان» هم باید شنیده شود و اگر هر کس «حرف حق» بگوید باید به او حق داده شود.

مولوی عبدالحمید در ادامه گفت که مهم‌ترین خواسته «ملت ایران در جریان اعتراضات» هم همین بود، که حرف آن‌ها توسط حاکمیت شنیده شود.

امام جمعه زاهدان در ادامه به حکومت توصیه کرد: «پیش از آن که فرصت از دست برود، حرف مردم را بشنود» چون به گفته او «شنیدن حرف بعد از آن فایده ندارد.»

پس از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ مولوی عبدالحمید بارها از سرکوب خشونت‌آمیز و مرگبار معترضان انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به خواسته‌های شهروندان شد.

این روحانی اهل سنت در سخنرانی امروز خود همچنین گفت که زمانی خواسته مردم «اصلاحات» بود اما در ادامه با اشاره به ناموفق بودن این تجربه گفت که مردم «الان به اصلاحات راضی نمی‌شوند و تغییرات و کارهای ژرف می‌خواهند.»