یک ادعا ؛ ایران امن‌ترین کشور منطقه برای مسیحیان

timthumb.php

ارسال خبر توسط ایمان پورشینی   iman poursheini

خبرگزاری حکومتی وابسته به دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی به نقل از روزنامه السفیر لبنان در مطلبی به وضعیت مسیحیان در ایران پرداخت !

به گزارش « محبت نیوز»، خبرگزاری «تسنیم» وابسته به دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی به نقل از روزنامه السفیر لبنان در مطلبی به وضعیت مسیحیان در ایران پرداخته و می‌نویسد: «صلیب در قلب تهران جای تعجبی ندارد زیرا در جمهوری اسلامی ایران بیش از ۶۰۰ کلیسا در شهرهای مختلف این کشور وجود دارد در این میان به تنهایی در تهران ۳۷ کلیسا در مناطق مختلف این شهر وجود دارد.
این گزارش می افزاید، مسیحیان در تهران به شعائر دینی خود می پردازند و کمیته های جوانان اقدام به برپایی مراسم و مناسبت های دینی می کنند.»
در بخشی از این گزارش، اظهارات «سبوه سرکیسیان» اسقف اعظم ارامنه تهران و شمال منعکس شده که گفته: «روابط دولت ایران با مسیحیان به ویژه ارامنه که بیشترین تعداد را در ایران تشکیل می دهند در واقع رابطه شهروندی است. ما قبل از هر چیزی شهروند ایرانی محسوب می شویم. از همه حقوق خود برخوردار هستیم.»
به ادعای این کشیش ارمنی، جمهوری اسلامی ایران بیش از هر نقطه دیگری در منطقه آرامش و امنیت دارد و مسیحیان در آن بیش از دیگر کشورهای منطقه احساس آرامش می کنند. ایران به مسیحیان به ویژه ارامنه احترام می گذارد. ما از هزاران سال قبل در این کشور زندگی می کنیم و با جامعه ایرانی مانوس شده‌ایم.
“سبو سرکيسيان” که تز دانشگاهي‌ وی حادثه عاشورا و واقعه شهادت امام حسين در کربلا بوده است، پیش تر در گفتگو با خبرگزاری ایسنا نیز گفته بود که :” آزادي مذهبي و برگزاري مراسم مذهبي پيروان اديان توحيدي در ايران يک الگو و نمونه خوب براي تمام دنيا است”.
وی همچنین اضافه كرد كه در چندین سفر های خارجی خود و حضور در كنفرانس های بین المللی به آزادی مذهبی در ایران نیز اشاره كرده است!
این اظهارات که به طور مشخص در تضاد با رفتار جمهوری اسلامی با اقلیتهای مذهبی به ویژه مسیحیان است در حالی مطرح می شود که جمهوری اسلامی در میان 10 کشور سرکوبگر حقوق مسیحیان قرار دارد .
در گزارش سال 2014 که از سوی موسسه “درهای باز”  به تازگی در مورد تعقیب و آزار مسیحیان منتشر شده نام ۵۰ کشور در فهرست جدید ذکر شده است که جمهوری اسلامی ایران در لیست منتشره در مقام نهم جا دارد. این بدان معناست که  ایران در شمار کشورهایی قرار دارد که حکومت آن محدودیت‌های «بسیار شدیدی» در رابطه با مسیحیان بویژه نوکیشان مسیحی اعمال می‌کند.
پیش از این نیز کمیسیون آزادی مذهب در گزارش سالیانه خود، ایران را به همراه ۱۴ کشور دیگر در شمار بزرگ‌ترین ناقضان مذهب معرفی کرده بود که ادعای آن ناظر بر رفتار و سیاست‌های جمهوری اسلامی است.