زندان وکیل آباد مشهد؛ حبیب پیرمحمدی به مرخصی اعزام شد

خبرگزاری هرانا – روز دوشنبه بیست و هشتم اسفندماه، حبیب پیرمحمدی، زندانی سنی مذهب که دوران محکومیت خود را در زندان وکیل آباد مشهد سپری میکند، به مرخصی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حبیب پیرمحمدی، زندانی سنی مذهب از زندان وکیل آباد مشهد به مرخصی اعزام شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای پیرمحمدی روز دوشنبه بیست و هشتم اسفند ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی، به مدت هجده روز به مرخصی اعزام شده است.”
حبیب پیرمحمدی در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت و به یکی از سلول‌ های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد منتقل شد. وی پس از ۱۰۳ روز بازجویی، در تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۹۷ از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شد.

آقای پیرمحمدی در تاریخ ۵ اسفند ۱۳۹۷ توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی هادی منصوری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی” به پنج سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “عضویت در یکی از گروه های فضای مجازی” به یک سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “بغی” به پانزده سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پانزده سال حبس برای وی قابل اجراست.

حبیب پیرمحمدی، فرزند عیدمحمد، متاهل و متولد ۱۳۶۹ است.