آزادی موقت ایمان گلزار، نوکیش مسیحی با قید وثیقه ۲ میلیارد تومانی

ایمان گلزار، نوکیش مسیحی با تودیع وثیقه و به‌طور موقت از زندان دزفول آزاد شد.

«محبت نیوز»- ایمان گلزار، نوکیش مسیحی اهل دزفول با قرار وثیقه، تا تشکیل دادگاه به طور موقت از زندان این شهرستان آزاد شد. مأموران وزارت اطلاعات، سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه، به منزل ایمان گلزار در شهر دزفول یورش برده، و این شهروند مسیحی را بازداشت کرده بودند.

یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر به محبت نیوز گفت: “آزادی ایمان گلزار چهارشنبه 18 بهمن (7 فوریه) با تودیع وثیقه دو میلیارد تومانی از زندان دزفول صورت گرفته است.”

این منبع همچنین افزود بازجوها این نوکیش مسیحی را در مدت بازداشت به شدت تحت فشار روحی و روانی قرار دادند.

ایمان گلزار عضو «کلیسای پیام رهایی» است که در سال‌های اخیر شمار زیادی از اعضای آن توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و روانه زندان شده‌اند.
این نوکیش مسیحی که پدر و مادر ناشنوا دارد برای ایمنی منزل چند دوربین مدار بسته نصب کرده بود که مأموران امنیتی آنها را علاوه بر هارد اصلی با خود برده‌ بودند.

دزفول از جمله شهرهایی بوده که در سال‌های اخیر گرویدن به مسیحیت به ویژه در بین جوانان رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.
براساس گزارش سالانه وضعیت نقض حقوق مسیحیان در ایران مربوط به سال ۲۰۲۳ که توسط سازمان «ماده ۱۸» و سه سازمان دیگر شامل «درهای باز»، «سی‌اس‌دبلیو»، و «ام‌ای‌سی» تهیه شد، در موارد متعدد شهروندان مسیحی در طول دستگیری و بازداشت علاوه بر آزار و بدرفتاری شدید فیزیکی مورد شکنجه روانی قرار گرفته‌اند.
همچنین براساس شهادت‌نامه شماری از مسیحیان زندانی، شرایط زندان‌های جمهوری اسلامی و به طور مشخص سلول‌ها بسیار نامناسب گزارش شده است و زندانیان در شرایط وخیم و با کمترین استاندارد بهداشتی نگه‌‌داری می‌شوند.

لازم به ذکر است که حکومت جمهوری اسلامی کلیساهای فارسی‌زبان را تعطیل کرده و با حمله به منازل مسیحیان و کلیساهای خانگی، نوکیشان را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد. ماموران امنیتی نیز خانواده نوکیشان مسیحی را تهدید می‌کنند که در مورد وضعیت پرونده آنها اطلاع رسانی نکنند تا با نسبت دادن اتهامات ساختگی و پرونده سازی برای نوکیشان مسیحی آنان را وادار کنند، دست از ایمان خود بردارند.