مولوی عبدالحمید: قتل‌های سیاسی و اعدام‌ها نتوانسته مردم را از مطالبات‌شان منصرف کند

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه چهارم اسفند گفت قتل‌های سیاسی و اعدام‌ها نتوانسته مردم را از مطالبات‌شان منصرف کند.

به گفته این شخصیت برجسته اهل سنت کشور، مردم ایران خواسته‌ها و مطالبات به حقی دارند و می‌خواهند کشور در مسیر درستی قرار بگیرد و مشکلات جاری حل شود.

او خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی گفت: «اعدام‌ها را متوقف کنید.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه گفت دین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتراف اجباری به قتل را نمی‌پذیرد.

به گفته او، افزایش اعدام‌ها همه ملت ایران را نگران کرده و جهان را تکان داده است.

مولوی عبدالحمید در ادامه هشدار داد این اعدام‌ها درست نیستند و برای کشور و مسئولان جمهوری اسلامی تبعات خواهند داشت.

امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین با ابراز تاسف از یتیم شدن بسیاری از کودکان و بیوه شدن بسیاری از زنان ایرانی بر اثر اعدام افراد متهم به ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر گفت این اعدام‌ها هیچ فایده‌ای نداشته‌اند و موجب کاهش جرائم نشده‌اند.

به گفته این شخصیت برجسته اهل سنت کشور، اعدام کسی که سلاح نداشته و کسی را نکشته، جایز نیست.

جمهوری اسلامی علاوه بر تشدید اجرای احکام مرگ برای زندانیان جرایم مرتبط با مواد مخدر و قتل، صدور احکام اعدام را برای زندانیان سیاسی و معترضان تشدید کرده و شماری از آنها در خطر اجرای حکم قرار دارند؛ موضوعی که مورد اعتراض‌های گسترده داخلی و بین‌المللی قرار گرفته است.

مولوی عبدالحمید در ادامه یادآور شد ملت ایران خواستار عدالت و انصاف و آزادی هستند.

او با اشاره به فقر و بحران اقتصادی کشور گفت ایرانیان دوست ندارند سرمایه‌هایشان در خارج صرف شود زیرا چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخش دیگری از سخنانش به بهره‌برداری شرکت‌های بزرگ از منابع و معادن شهرستان تفتان و نارضایتی مردم این شهر اشاره کرد و گفت این شرکت‌ها موجب تخریب محیط زیست منطقه می‌شوند و از خرج کردن سرمایه ملی برای مردم منطقه و کشور خودداری می‌کنند.

او تصریح کرد که سرمایه و منابع تفتان به همه مردم ایران متعلق است.

بازرسی بدنی نمازگزاران؛ اطراف مصلی و مسجد مکی امنیتی شد
گزارش‌‌های منتشر شده نشان می‌دهد که پیش از نماز جمعه روز چهارم اسفند، نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی در اطراف مصلی و مسجد مکی زاهدان مستقر شده و اقدام به بازرسی بدنی نمازگزاران کردند.

به گزارش وب سایت «حال وش» این نیروها همانند جمعه‌های گذشته با استقرار در اطراف مصلی و مسجد مکی و خیابان های اطراف، فضای شهر زاهدان را امنیتی کردند.

حال وش همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت: «مبادی ورودی و خروجی شهر نیز کنترل می‌شود.»

پس از کشته شدن حدود ۱۰۰ تن از نمازگزاران زاهدانی در جریان «جمعه خونین» در هشتم مهر ۱۴۰۱، این شهر جمعه هر هفته صحنه اعتراضات ضد حکومتی بوده است.

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، نیز هر هفته در خطبه‌های نماز جمعه به انتقاد از سیاست‌های جمهوری اسلامی و مقامات و مسئولان رده‌بالای حکومت و نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌پردازد.