گزارشی از آخرین وضعیت آرش مرادی، درویش گنابادی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – آرش مرادی، درویش گنابادی دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکند. وی چندی پیش توسط دادگاه انقلاب تهران به هشت سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش مرادی، درویش گنابادی در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان اوین است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این درویش گنابادی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت:”آقای مرادی هم اکنون در بند چهار زندان اوین در حال تحمل دوران محکومیت خود است. وی که اخیرا توسط دادگاه انقلاب به هشت سال حبس محکوم شده بود، به رای صادره اعتراض نکرده و تسلیم به رای کرده است. هم اکنون نیز پرونده وی در حال بررسی است.”
در تاریخ بیست و پنجم مهرماه، آرش مرادی توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود در کاشان بازداشت شد. نهایتا چندی بعد به زندان اوین منتقل شد.

آقای مرادی نهایتا توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سید علی مظلوم از بابت اتهام تشویش اذهان عمومی به دو سال حبس، بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس، بابت اتهام توهین به مقدسات به سه سال حبس و از بابت اتهام توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی به دو سال و مجموعا هشت سال حبس محکوم شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آرش مرادی در تاریخ یازدهم آذرماه، در شعبه مذکور برگزار شده بود.

آرش مرادی در اسفند سال ۱۳۹۶ در پی وقایع موسوم به گلستان هفتم بازداشت و به یک سال حبس محکوم شد. وی نهایتا با پایان دوران محکومیت خود از زندان تهران بزرگ آزاد شد.