خطر مرگ فرهاد شاکری و بی‌عملی مقامات زندان

فرهاد شاکری در حال حاضر قادر به تکلم نیست و وزنش به زیر ۵۰ کیلوگرم رسیده است. بدلیل اعتصاب غذای طولانی بسیاری از اجزای بدنش کارایی خودش را از دست داده و احتمال مرگ وی بسیار بالا است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جان فرهاد شاکری زندانی سیاسی ـ عقیدتی در خطر است. وی از ۵ ماه پیش در اعتراض به صدور حکم اعدامش اقدام به اعتصاب غذا کرده است. بنا به اطلاعات رسیده، وضعیت جسمی وی وخیم است. فرهاد شاکری در حال حاضر قادر به تکلم نیست و وزنش به زیر ۵۰ کیلوگرم رسیده است. بدلیل اعتصاب غذای طولانی بسیاری از اجزای بدنش کارایی خودش را از دست داده و احتمال مرگ وی بسیار بالا است.

  • مقامات زندان در یک بی‌عملی عمدی، چندی پیش او را از بند ۶ زندان وکیل‌آباد مشهد به بهداری منتقل کردند. زمانی‌ که آنها نتوانستند فرهاد شاکری را به شکستن اعتصاب غذا متقاعد کنند وی را به بند فرستاده و گفته بودند که مسئولیت مرگ وی با خودش و دوستانش است.

صدور حکم اعدام برای فرهاد شاکری و ۴ زندانی دیگر

فرهاد شاکری همراه با ۴زندانی اهل سنت دیگر، در سال ۹۴ بازداشت شدند. آنها در سال ۹۸، توسط قاضی داوودآبادی در شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد، به اتهام «بغی» از طریق «عضویت در گروه سلفی حزب ‌الفرقان و عضویت در جبهه همبستگی ملی اهل‌ سنت ایران» به اعدام محکوم شده‌ بودند.

این حکم یک بار در دیوان عالی کشور نقض و به شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد ارجاع شد. این دادگاه برای بار دیگر به این زندانیان حکم اعدام داده است.

فرهاد شاکری زندانی اهل سنت، ۴۱ ساله، اهل و ساکن گنبدکاووس، پیش از بازداشت به کار پرورش زنبور عسل اشتغال داشته است. او و دیگر زندانیان اهل سنت هم اکنون زندانیان هم اکنون در بند ۶/۱ زندان وکیل آباد مشهد زندانی هستند.