احضار شماری از علمای اهل سنت به اداره اطلاعات و منع آنها از مشارکت در جلسه ختم بخاری زاهدان

شماری از علمای اهل سنت راسک و سرباز به اداره اطلاعات احضار و از آنها خواسته شده تا در جلسه ختم بخاری دارالعلوم مکی زاهدان شرکت نکنند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، اداره اطلاعات راسک، شماری از علما و روحانیون سرباز و راسک را احضار و از آنها خواسته شده تا روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه به اداره اطلاعات مراجعه کنند.

براساس گزارش شبکه جهانی «کلمه»، نیروهای وابسته به اداره اطلاعات راسک، در این تماس های تلفنی، علما و روحانیون را از مشارکت در جلسه ختم بخاری دارالعلوم مکی زاهدان نیز منع کردند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده، ماموران اداره اطلاعات در تماس با مولوی «عبدالوهاب بزرگزاده» مدیر مدرسه دینی عزیزیه انزاء، مولوی «محمد امین آسکانی» مدیر داخلی مدرسه دینی انوارالحرمین پشامگ، مولوی «دوست محمد رئیسی» امام جمعه نصیرآباد سرباز و چند تن دیگر از علمای سرباز و راسک، آنها را از مشارکت در جلسه ختم بخاری دارالعلوم مکی زاهدان منع کردند.

لازم به ذکر است که باتوجه به اعلام برخی از مسئولین مسجد جامع مکی زاهدان، قرار است این مراسم در روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار شود.

شایان ذکر است هر ساله “مراسم ختم صحیح بخاری” با حضور حداکثری اقشار مختلف اهل سنت و تشیع از سراسر ایران و کشورهای اسلامی برگزار می شده است.