ملارد؛ تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت چهار نوکیش مسیحی

خبرگزاری هرانا – چهار نوکیش مسیحی که هویت دو تن از آنان سیروس خسروی، تیمور حسینی عنوان شده، علیرغم گذشت ۱۸ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند. بی خبری از وضعیت این شهروندان ساکن ملارد، موجب افزایش نگرانی نزدیکان آنها شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از محبت نیوز، چهار نوکیش مسیحی بازداشت شدند.

هویت دو تن از آنها “سیروس خسروی، ۵۰ ساله و پدر دو فرزند و تیمور حسینی ملقب به کوروش، تبعه افغانستان، متاهل و پدر سه فرزند” عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، در تاریخ بیستم آذرماه، ماموران اطلاعات سپاه بدون ارائه حکم قضایی، وارد یک کلیسای خانگی در ملارد شده و اقدام به بازداشت چهار شهروند از جمله یک زن کردند. به علاوه، نیروهای امنیتی سایر نفرات حاضر در این خانه را مورد تهدید و بازجویی قرار داده و تلفن های همراه آنها را نیز ضبط کردند.

از میان شهرندان بازداشت شده، آقای خسروی پس از مدتی آزاد شد. وی پس از یک هفته بصورت تلفنی احضار و سپس بازداشت شد. بی خبری از وضعیت این شهروندان، به نگرانی خانواده و نزدیکان آنها دامن زده است.

تاکنون از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این نوکیشان مسیحی اطلاعی حاصل نشده است.

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌ های امنیتی مسئله‌ ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.