درخواست دراویش استانهای خراسان، سمنان و خوزستان از صالح مرادی و کسری نوری برای پایان دادن به اعتصاب غذا

درخواست دراویش استانهای خراسان، سمنان و خوزستان از صالح مرادی و کسری نوری برای پایان دادن به اعتصاب غذاجمعی از دراویش گنابادی استان‌های خراسان و سمنان و خوزستان با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای، ضمن تقدیر از اقدام جوانمردانه‌ی صالح مرادی و کسری نوری خواهان پایان هر چه زودتر اعتصاب غذای آنها شدند.

به گزارش مجذوبان نور، جمعی از دراویش گنابادی از استان‌ خراسان و سمنان و همچنین شهر شوش استان خوزستان، با ارسال نامه‌‌های جداگانه‌ای به سایت مجذوبان نور از آقایان صالح مرادی و کسری نوری خواستند که به اعتصاب غذای خود پایان دهند، این دراویش با بیان اینکه اکنون پیام این اعتصاب، که پیام “عشق و محبت به برادران و هم مسلکان” به سراسر جامعه داخلی و خارجی رسیده است، خواهان پایان دادن به این اعتصاب و نجات جان خود و شاد کردن سایر دراویش شدند.

«صالح مرادی» و «کسری نوری» تاکنون ۸۵ روز است که در زندان عادل آباد شیراز دست به اعتصاب غذا زنده‌اند، آن‌ها نسبت به انتقال وکلای زندانی دراویش از بند ۳۵۰ به بند ۲۰۹ و شرایط نامناسب نگه داری آن‌ها اعتراض داشته و خواستار بازگرداندن این وکلا به بند ۳۵۰ زندان اوین هستند.
با توجه به طولانی شدن اعتصاب غذای این دو درویش و عدم توجه مقامات قضایی و امنیتی کشور دراویش تا کنون طی نامه‌های مختلفی نسبت به سلامتی آن‌ها ابراز نگرانی کرده و خواستار پایان دادن به این اعتصاب غذا شدند، که از این جمله می‌توان بهنامه خانواده‌های وکلای زندانی دراویش، زندانیان سیاسی بند ۳۵۰، دراویش شیراز و همچنین دراویش ساکن استرلیا، و دراویش استان‌های همدان، لرستان،کرمانشاه و کرمان اشاره کرد.

همچنین اخیرا نیز بیانیه ای از طرف ۳۶۲ فعال سیاسی، کوشنده مدنی، مدافع حقوق بشر و استاد دانشگاه برای آزادی دراویش گنابادی و توجه به خواسته های این دو درویش منتشر شده است.

همچنین خانم شیرین عبادی، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل نیز در نامه ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران، نسبت به وضیعت آنها و وکلای دراویش هشدار داد، که این اقدام باعث واکنش وزارت امور خارجه آلمان نیز به وضیعت ناخوشایند دراویش در ایران شد.

متن کامل این پیام ها به شرح زیر است:

هو
۱۲۱

«هل الدین الی الحب؟ »

برادران عزیز، کسری نوری و صالح مرادی

پیام اعتصابتان اکنون، چهار دیواریهای مخوف زندان عادل آباد را نادیده انگاشته و در میان اقشار مختلف جامعه ایران و بین الملل طنین انداز شده است. پیام اعتصابتان، الحق که شنیدنی بود و دشمنان عرفان را انگشت بردهان نگاه داشت، که چگونه در دنیای امروز، هر کس سنگ خود را میکوبد، دراویش چگونه جان شیرین را بیدریغ قربان یکدیگر می‌کنند. کسری و صالح عزیز، اعتصاب شما پیام محبت و عشق داشت. عشق به هم مسلکان و برادرانتان که در سلول‌های انفرادی اوین محبوس و در فشار روحی و جسمی گرفتارند. حال آنکه خودتان نیز در مشابه همان شرایط بسر می‌برید، اعتصابتان فهماندشان که در مسیر مشکلات، چگونه دیگری را بر خود مقدم داشتید و بجای اعتصاب به وضع موجود در مورد خودتان، به اعتراض به شرایط برادرانتان در اوین دست به روزه حاجت زدید که این رفتار شما، حتی دشمنانتان را نیز متعجب ساخته است.
امروز دراویش در چالشهای پیش رو، اثری در جامعه‌ی پیرامون خود باقی گذاشته‌اند، گاه اندیشمندان برجسته کشور مانند نوری زاد، رئیس جمهور اسبق را به درس گرفتن از دراویشی فرا می‌خواند و یا مصطفی تاج زاده معاونین وزارت کشور دولت خاتمی به تأسی از دراویش گنابادی وثیقه نمی‌گذارد و اما اکنون پیام ایثار و محبت‌تان را همه شنیدند. مقصود حاصل شد و لطفا، تلاشی دیگر را آغاز نمایید و جان شما که جان ما نیز هست را نجات داده و اعتصابتان را پایان دهید.
در پایان توجه به مسئولان قضایی و رئیس نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مقامات کشور را به وظیفه حفظ و تامین امنیت و جان دروایش زندانی جلب مینماییم.

جمعی از دراویش استان خراسان بزرگ

 


هو
۱۲۱

جان گرگان و سگان از هم جداست                   متحد جان‌های شیران خداست

برادران ایمانی ، صالح و کسری عزیز
ایستادگی و پایداری شما در حمایت از دیگر برادران عزیزمان نشانه وجود ایمان و عقیده مستحکم شماست که به مصداق آیه شریفه “وَاذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا” «خداوند بر مومنین منت نهاده و در دل آن ها انس و الفتی ایجاد نموده است».
ما جمعی از دراویش گنابادی شهرستان سمنان از شما عاجزانه تقاضا داریم که از این حرکت اعتراضی ایثارگرانه خود که سمبل همان انس و الفت بین مومنین است دست برداشته و به اعتصاب غذای خود پایان دهید. که مطمئناً جان بنده مومن در نزد خداوند بسیار محترم و حفظ آن از اوامر الهی است و اجرای این امر الهی بر همه ما واجب و ضروری می‌باشد و امیدواریم انشاالله این عمل شما آرامش خاطری گردد بر قلب نازنین مولای عزیزمان.
همچنین ترس و شرم از خداوند را به مسئولان قضایی و سایر مقامات کشور متذکر می‌شویم، که اگر حاضر نیستید به عقاید دیگران احترام بگذارید، اقلاً آزاد مرد باشید و به فراخور جایگاه قانونی و انسانی خود به دغدغه‌هایی که سبب شکل‌گیری چنین اعتصابی شده است رسیدگی کنید و به درخواست‌های به حق و قانونی این زندانیان به ناحق زندانی توجه و ترتیب اثر نمایید. که مسلماً حاکمانی که به این اعتراض‌ها روی بر نتابند، رویه ظالمان و اشقیای تاریخ را می‌پویند و باید منتظر عواقب کار خود در دنیا و آخرت باشند.

جمعی از دراویش گنابادی شهرستان سمنان


 هو
۱۲۱

برادران عزیز، آقایان صالح مرادی و کسری نوری،
ما جمعی از دراویش شهرستان شوش بدین وسیله از اقدام جوانمردانه شما در اعتراض به ظلمی که به برادرانمان در سلول‌های امنیتی زندان اوین رفته است تقدیر و حمایت می‌کنیم، شما با قدومی استوار در راه دفاع از حق و عقیده گام برداشتید و با از خود گذشتگی و فداکاری، بیدادی که بر جامعه درویشی و وکلای زندانی‌مان رفته است را به گوش جهانیان فریاد زدید و آنچه باید را آشکار نمودید. اکنون برادرانه استدعا داریم که تا داغی دیگر همچون از دست رفتن درویش جوان شهید وحید بنانی بر دل خانواده بزرگ درویشی به جا نمانده، به اعتصاب غذای خود پایان دهید

جمعی از دراویش استان خوزستان، شهرستان شوش