حمله به مقر انتظامی راسک؛ مولوی عبدالحمید خواهان حفظ امنیت استان شد

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان از حمله مسلحانه به مقر فرماندهی انتظامی شهرستان راسک اظهار تاسف کرد و خواهان حفظ امنیت استان سیستان و بلوچستان شد.

گروه جیش‌العدل، در اولین ساعات صبح روز جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ به مقر انتظامی راسک حمله کرد.

خبرگزاری فارس از قول دادستان سیستان و بلوچستان تعداد کشته‌های نیروی انتظامی راسک را «۱۲ مامور» اعلام کرد  و نوشت «هشت نفر» هم مجروح شدند که حال برخی از مجروحان وخیم است.

جیش العدل با انتشار بیانیه ای مختصر ضمن تکذیب آمار تلفات اعلام شده نظامیان از سوی رسانه های حکومتی مدعی شد که نیروهای این سازمان مسلح موفق شده اند: «تمام مقر فرماندهی را به کنترل خود در بیاورند که در نتیجه درگیری های رخ داده حداقل ۵۰ تن از نیروهای رژیم کشته و زخمی شده اند».

امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه ضمن اشاره به حادثه راسک خواهان بازگشت امنیت و آرامش استان سیستان و بلوچستان شد و گفت: «آن چه که حیاتی و مهم است این است که امنیت استان مراعات شود و امنیت ما به هم نخورد.»

مولوی عبدالحمید همچنین گفت روز پنجشنبه در نشست مدیران مدارس دینی اهل‌سنت سیستان‌ و بلوچستان درباره موضوعات روز سخن گفته و به همین دلیل در خطبه‌های خود در این باره سخن نمی‌گوید.

چند روز پیش از بروز حادثه راسک نیروهای نظامی و امنیتی به دو مدرسه دینی اهل سنت در زاهدان حمله و بیش از ۲۵۰ طلبه سنی را دستگیر کردند.

مولوی عبدالحمید هم در واکنش در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود این اقدام نشان داد که مسئولان استانی برخلاف ادعاهای خود در فکر آرامش مردم استان نیستند.

نمازگزاران مسجد مکی زاهدان روز جمعه ۲۴ آذر، پس از برگزاری نماز جمعه، به درخواست مولوی عبدالحمید در سایه جو سنگین امنیتی، راهپیمایی سکوت انجام دادند.