قم؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی علی اکبر دوستعلی، از هواداران جریان “یمانی”

خبرگزاری هرانا – علی اکبر دوستعلی، از هواداران جریان “یمانی” علیرغم گذشت بیست و سه روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان ساحلی قم بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی اکبر دوستعلی، از هواداران جریان “یمانی” در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “آقای دوستعلی در تاریخ شانزدهم مهرماه، توسط ماموران اطلاعات سپاه در محل کار وی واقع در پاساژ الغدیر قم بازداشت شد. ماموران پس از بازداشت اقدام به تفتیش منزل این شهروند کرده و شماری از وسایل شخصی از جمله کتابهای وی و وسایل الکترونیکی همسر و فرزندانش را ضبط کردند.”

به گفته این منبع مطلع، “علی اکبر دوستعلی در تاریخ هفتم آبان ماه، پس بیست روز بازداشت و بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان ساحلی قم منتقل شده است.”

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

هر ساله افرادی در ایران به صرف ادعای ارتباط با امام غایب شیعیان بازداشت می‌شوند. گفتنی است جریان فکری یمانی نیز به رهبری فردی به نام “احمد الحسن یمانی ” با طرح ادعاهایی پیرامون موضوع مهدویت فعالیت دارد.

دستگاه امنیتی حکومت ایران و به طور خاص وزارت اطلاعات دارای بخش‌هایی برای مقابله با ادیان، عرفان‌ها و جمعیت‌های فکری-دینی است که در چارچوب پذیرش فکری ایدئولوژی حکومت ایران نیستند.