حمله و اهانت کیهان به مولوی عبدالحمید:

حال وش/ پس از سخنان روز گذشته مولوی عبدالحمید در مراسم نماز جمعه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲، زاهدان که به درگیری‌ها و اتفاقات اخیر بین فلسطین(حماس) و اسرائیل، اشاره کرده و «توافق عادلانه و منصفانه» و «تشکیل حکومت مستقل فلسطین با پایتختی قدس» را بهترین راه‌حل برای حل‌وفصل این اختلاف هفتادوپنج‌ساله دانسته بود رسانه های جمهوری اسلامی بشدت به وی تاخته و اهانت کردند.

در حالی رسانه های نزدیک به سپاه به مولوی عبدالحمید حمله و اهانت میکنند که وی به طرفین منازعه گفته بود: «اکثر حامیان اسرائیل و فلسطین دنبال منافع خودشان هستند این اتفاقات همۀ دنیا را تکان داده است اخبار ها و احوال دلخراشی است که هر انسان آزاده و بیداری که بویی از انسانیت در او باشد با مشاهدۀ این صحنه‌ها تکان می‌خورد، اگر مسلمان در جایی زیاده‌روی کند و قوانین اسلامی و بین‌المللی جنگ را رعایت نکند و به افراد عمومی و زنان و کودکان تعرض کند ما از او حمایت نمی‌کنیم. مسلمان باید قوانین شریعت و قوانین جهانی را رعایت کند. طرف مقابل هم نباید از قوانین بین‌المللی جنگ و عرف جهانی تجاوز کند. مسلمانان فلسطین حتی در مسائل جنگی و دفاعی نباید قوانین اسلام را نادیده بگیرند. همچنین دولت اسرائیل و یهودیانی که آنجا هستند نباید قوانین جنگی و عرف بین‌الملل را نادیده بگیرند. در جریان اخیر ابتدا هر دو طرف در مسائل زنان و کودکان مرتکب کوتاهی شدند.»

اهانت ها و حمله های رسانه های نزدیک به سپاه علیه مولوی عبدالحمید پس از فاجعه جمعه خونین بارها به انحای مختلف از سوی جمهوری اسلامی تکرار شده است حتی در بولتن لو رفته از جلسه فرماندهان نظامی ارشد نظام، رهبری جمهوری اسلامی خواستار بی آبرو کردن وی شده بود.

پیشتر نیز پوشش خبری سخنان ایشان در رسانه های خارجی و فارسی زبان جریان اصلی و سایت های مستقل خبری در حوزه ایران را بهانه قرار داده و

و از کلید واژه «جنگ ترکیبی دشمن با پروژه مشترک جریان غربگرا و رسانه‌های ضدانقلاب برای تحریک گسل جنسیتی» نام برده و نوشتتند:«عده‌ای قلیل از جمله عبدالحمید، دقیقا در پازل دشمن بازی کرده و به نوعی آب در آسیاب دشمنان ملت ایران ریختند.»

قابل ذکر است پس از قتل مهسا امینی(ژینا) و فراگیر شدن خیزش سراسری در اکثر نقاط کشور و بدنبال آن رقم خوردن فاجعه جمعه خونین ۸ مهرماه در مصلی زاهدان که بیش از صد تن کشته و صدها نفر مجروح شدند مولوی عبدالحمید با سخنرانی های انتقادی خود از حقوق تضییع شده مردم ایران و مطالبات آنان و خانواده های دادخواه دفاع کرده و طی مدت اعتراضات از تریبون نماز جمعه صدای مردم ایران از جمله اقلیتهای قومی و دینی و زنان بوده است.