حکم ۲ سال تبعید «زمان فدایی» از اعضای کلیسای غیر تثلیثی رشت، بخشیده شد

گزارش‌های دریافتی از ایران حاکیست حکم تبعید صاحب (زمان) فدایی از اعضای یک کلیسای غیر تثلیثی موسوم به «کلیسای ایران» در رشت، بخشیده شد.

بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی مسیحی «میدل ایست کانسرن» یا «ام ای سی»، حکم دوسال تبعید صاحب فدایی به شهرستان نهبندان مورد عفو قرار گرفت.

«ام ای سی» با اعلام این خبر نوشت که مقامات قضایی سه شنبه ،۱۷ مرداد با آقای فدایی تماس گرفته و به او اطلاع دادند که می تواند اسناد ملکی را که به عنوان وثیقه ارائه کرده است را وصول نماید، چراکه حکم دوسال تبعید وی بخشیده شد.

زمان فدایی در تاریخ بیست و چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵، در مراسم کلیسایی در رشت توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد.

فدایی سپس در تاریخ سوم تیر ماه ۹۶، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، به ریاست قاضی احمدزاده، از بابت اتهام “اداره و تشکیل کلیسای خانگی” به ده سال حبس محکوم شد. بعد از درخواست اعاده دادرسی، در تاریخ دوم تیرماه ۹۸، محکومیت وی به شش سال حبس کاهش یافت.

وی در شهریورماه ۹۸ جهت اجرای حکم حبس راهی زندان اوین شد. حکم ۸۰ ضربه شلاق این نوکیش مسیحی در تاریخ بیست و پنجم آبان ماه ۹۹ در دادسرای «شهید مقدس» اوین به اجرا درآمد. وی بهمن ماه سال گذشته از زندان اوین به دنباله صدور بخشنامه عفو آزاد شده بود.

این شهروند مسیحی به دلیل “تأخیر در بازگشت به زندان” به تحمل ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد که این حکم در روز یکشنبه چهارم تیرماه در شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسرای اوین اجرا گردید.

صاحب فدایی از اعضای یک کلیسای خانگی موسوم به «کلیسای ایران» در شهر رشت است. این گروه خود را از پیروان “ ویلیام برانهام” می دانند . وی از واعظین مشهور قرن بیستم در آمریکا است که پیروان وی ارزش ویژه ایی برای سخنانش قائلند. خاستگاه این افراد که هیچ ارتباطی با بدنه کلیساهای رسمی ایران ندارند در شهر شمالی ایران، رشت می باشد. این گروه از مسیحیان غیرتثلیثی در شهرستانهای کرج ، شیراز و اصفهان دارای تعداد محدودی همفکر هستند که به طور مرتب از سوی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی مورد فشار و بازداشت قرار می گیرند.