گزارشی از جرئیات حمله یک گروه « تندرو سلفی» به خانواده قوامی/ کریم قوامی جان خود را از دست داد

یک گروهی اسلامی«سلفی» به یک خانواده به فامیلی قوامی در منطقه عباس آباد_سنندج حمله کرده که در نتیجه کریم قوامی جان خود را از دست داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج شنبه ۲۹ تیر ماه ١٤٠٢، کریم قوامی کارمند صدا و سیمای سنندج در پی حمله یک گروه «تندرو سلفی» جان خود را از دست داد. آقای قوامی به بهانه تهیه گزارش از «ماه محرم» کشته شده است.

یک منبع مطلع که از نزدیک تمام این حادثه را با چشم خود دیده است در گفتگو با گزارشگر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، گفت:

کریم منزل پدرش بود. و بعدا برای پیاده روی همراه با دختر 9 ماهه‌اش رفته بود بیرون ساعت 11 شب برگشت بچه کوچکش بغلش بود نفری سوار بر موتور بود به پایین کوچه رفت دوباره برگشت به کریم گفت:
چیه چرا تماشا می‌کنید کریم هم گفت:
من نه کاری دارم ونه شما را نگاه کردم مرد موتور سوار هم گفت:
فکر می‌کنید خبر ندارم در صدا وسیما خبر در مورد محرم گزارش تهیه می‌کنید، پس تو «کافری با اذن خداوند سرت را می‌برم کریم در جواب گفت:
کار من اینست گزارش تهیه می‌کنم من کاری به این حرف‌ها و دعواها ندارم، برو خدا روزیتو جای دیگه بده بعد متور سوار بچه کوچک کریم که بغلش بود را روی زمین پرت کرد. کریم تا خواست به بچه کمک کند با لگد به سرکریم زد و کریم بیهوش شد بعد رفیق دیگرشون به اسم «امید» برای کمک به شاهو غریبی اومد نفر اولی که به سر کریم ضربه زد تا دلشون خواست باچاقو به سر وصورت بدن کریم زدند خواستن سرش را ببرند موفق نشدند برادرش به کمک کریم امد فرار کردند کریم بی‌هوش شده بود.
کریم را به بیمارستان بردند جلوی بیمارستان هم لشکر کشی کردند مامورها اجازه ورود ندادند بعد مداوا کریم با رضایت خودش به منزل برگشت صبح پاسگاه زنگ زد به منزل پدر کریم، دوبار به منزل پدر حمله کردند برادر کریم اسلحه را از یکی حمله کنندها گرفت و دنبالشون کرد تیر هوای شلیک کرد.
انها به دست برادر کریم ضربه زدند و اسلحه از دست او افتاد او دراز کش کردن خواستن سرش را ببرند ولی کریم به کمکش رفت در همان حال با اسلحه به کریم زدند و کریم کشته شد و برادرش موفق به فرار شد به 110 زنگ زدند.
کسی به کمک ما نیامد باماشین خودم کریم را به بیمارستان بردیم ساعت چهار صبح جان سپرد بعد از اینکه کریم مرد تازه پلیس آمد.