انتقاد مولانا عبدالحمید از «اصالت غیر ایرانی» برخی مقام‌های حکومتی در پاسخ به اتهام جدید

شبکه کلمه| در ادامه فشار دستگاه‌های امنیتی به مولانا عبدالحمید، تلویزیون جمهوری اسلامی از بازداشت ۱۳۲ نفر از مبلغان مذهبی در مدرسه علمیه مسجد مکی زاهدان خبر داد.


به گفته رسانه‌های رسمی حکومتی همچون خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران و صداوسیمای جمهوری اسلامی، این افراد پس از بازداشت به دلیل «نداشتن اجازه اقامت» از کشور اخراج شدند. این رسانه‌ها به عنوان سند، اعترافات اجباری کسانی را پخش کردند که ادعا شده طلاب و استادان این مدرسه هستند.
دفتر مدیریت دارالعلوم زاهدان که زیر نظر مولانا عبدالحمید اداره می شود، با انتشار بیانیه ای ادعای اخیر رسانه‌های حکومتی را «بی‌اساس» و «در راستای فشار و تسویه حساب سیاسی» خواند و همزمان از جامعه المصطفی در قم که مخصوص طلاب شیعه است و همچنین «اصالت غیر ایرانی» برخی مقام‌های جمهوری اسلامی انتقاد کرد.
در این بیانیه آمده: «ادعای رسانه‌های حکومتی مبنی بر جعل هویت توسط برخی اساتید و طلاب دارالعلوم زاهدان خلاف واقع و کذب محض است.»
همچنین در این بیانیه آمده است: «حضور برخی طلاب افغان در دارالعلوم زاهدان امری طبیعی است؛ زیرا میلیون‌ها مهاجر افغان با مدارک قانونی در ایران اقامت دارند و فرزندان همین مهاجرین در مدارس دولتی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مختلف تحصیل می‌کنند، و اکثر طلاب مهاجری که در دارالعلوم زاهدان تحصیل می‌کنند، خانواده‌هایشان در ایران اقامت دارند.»
دارالعلوم زاهدان افزود که این افراد «پیش از این پیغام فرستاده‌اند که تحت فشار نهادهای امنیتی مجبور به بیان بعضی مطالب خلاف واقع شده‌اند. وضعیت زندانیان در بازداشتگاه‌ها و نوع اعتراف‌گیری از آنها در کشور ما برای هم‌وطنان پوشیده نیست.»