بيانيه محكوميت حمله عوامل رژيم به مدرسه دينی مفتاح العلوم راسک و بازداشت بيرحمانه اساتيد آن

به گزارش شبکه کلمه، اساتیدوطلاب حوزه علمیه مفتاح العلوم وجمعی از نمازگزاران مسجدجامع قاسمی راسک با انتشار بیانیه ای حمله عوامل رژيم به مدرسه دينی مفتاح العلوم راسک و بازداشت بيرحمانه اساتيد آن را محکوم کردند.

در این بیانیه با اشاره به حمله روز دوم تیروماه به نمازگزاران شهر راسک، گفته شده که ماموران از گاز اشک آور علیه نمازگزاران و معترضان در مسجد جامع قاسمی راسک و محوطه حوزه علمیه استفاه کردند.

این بیانیه خواستار آزادی مدرسان و معترضان این حادثه شده است.

متن بیانیه بدین شرح است:

لایُحِبُ اللّه الجَهرَ بِاالسُّؤ مِنَ القُولِ اِلّا مَن ظُلِم وَکَانَ اللّهُ سَمِیعاً عَلِیماً (نسا ۱۴۸)
ما اساتیدوطلاب حوزه علمیه مفتاح العلموم ومقتدیهای مسجد جامع قاسمی راسک باطلاع ملّت شریف ایران مخصوصاً مردم ستم‌دیده، بلوچستان وحق طلبان میهن اسلامی می‌رسانیم. درمورخه ۱۴۰۲/۴/۲ پس از ادای نماز جمعه هنگام سردادن کلمات اعتراض از عملکرد دولت و تقاضای اجرای عدالت توسط بعضی از نمازگزاران در کنار مسجدجامع قاسمی راسک،مکانی که از قبل توسط فرماندار جناب کدخدا ، برای انجام اعتراض تأیید شده بود.

باکمال تأسف مأموران آماده به هر نوع برخورد با معترضین ، در خیابان اصلی راسک اقدام به رهاسازی وشلیک گاز اشک آور به سوی مسجد وحوزه و محوطه حوزه علمیه نمودند.

از آنجا ئیکه،حوزه به مناسبت فرارسیدن عید قربان دو روز قبل تعطیل وخالی از طلبه بوده و نگهبان درب ورودی حوزه را برای ورود و خروج نمازگزاران باز، وبه نماز اشتغال داشته تعدادی از مأمورین مسلح و نظامی وارد محوطه شده، به یکی از اساتید حوزه بنام احمد بخشی زهی (مشهوربه مولوی نذیر) حمله آ ورشده وباضرب وشتم وکشان کشان تاخیابان اصلی برده، به داخل ماشین انداخته ، و به مکان نامعلومی انتقال داده اند ، همچنین بعداز رفتن نمازگزاران وخلوت شدن مکان تجمع، دو نفر دیگر بنامهای مولوی کامران سالمی زهی استاد حوزه و فرزاد غلامی طلبه حوزه ، که برای خرید نان رفته بودند حمله نموده و به داخل ماشین انداخته و به مکان نامشخصی برده اند.

لذا از تمام دست اندر کاران حریت وعدالت خواه بشریت تقاضا مندیم برای نام بردگان ، ودونفردیکر طلاب حوزه علمیه ، به نامهای حافظ احمد دامنی وحسین اسکانی که ماه‌ها قبل بدون کوچک‌ترین جرم وجنایتی در باز داشت وبلا تکلیف هستند.

ونیز برای دیگر باز داشتیانی که در سطح شهر در همان روز و بعدا دستگیر و بازداشت هستند دعای خیر نموده ، از هیچ نوع سعی و تلاش برای آزادی شان دریغ نورزند.
«باکمال سپاس ودعای خیر»

اساتید حوزه علمیه مفتاح العلوم ونمازگذاران مسجد جامع قاسمی راسک