گزارشی از آخرین وضعیت طه احدی، از هواداران جریان “یمانی” در زندان سپیدار اهواز

طه احدی، از هواداران جریان “یمانی” محبوس در زندان سپیدار اهواز، در حال تحمل دوران محکومیت خود در این زندان است. وی پیشتر توسط دادگاه ویژه روحانیت اهواز یه یک سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طه احدی، از هواداران جریان “یمانی” دوران محکومیت خود را در زندان سپیدار اهواز سپری می کند.

آقای احدی که پیشتر توسط دادگاه ویژه روحانیت اهواز به یک سال حبس محکوم شده بود در تاریخ دهم اسفندماه سال گذشته، جهت اجرای حکم حبس در دزفول بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل شد.
یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند در رابطه با آخرین وضعیت وی به هرانا گفت: “علیرغم درخواست های مکرر آقای احدی و تلاش خانواده ایشان، وی از مرخصی محروم مانده است.”

طه احدی (استاد و محقق در حوزه علمیه، مبلغ و مسئول حلقه شجره صالحین) از هواداران یک جریان مذهبی به نام “انصار امام مهدی” یا “یمانی” است. وی پیشتر این نیز به دلیل عقاید خود سابقه بازداشت دارد.

دستگاه امنیتی حکومت ایران و به طور خاص وزارت اطلاعات دارای بخش‌هایی برای مقابله با ادیان، عرفان‌ها و جمعیت‌های فکری-دینی است که در چارچوب پذیرش فکری ایدئولوژی حکومت ایران نیستند. هر ساله افراد زیادی به صرف ادعای ارتباط با امام غایب شیعیان احضار و یا بازداشت می‌شوند.

FacebookTwitterTeilen