یک روحانی در قم با «ضربات چاقو» مورد حمله قرار گرفت

یک روحانی در قم روز شنبه پس از زیر گرفته‌ شدن به وسیله یک خودرو، مورد حمله ضربات چاقوی راننده قرار گرفت.

امیر مختاری، فرمانده نیروی انتظامی قم، در این مورد گفت: «در پی وقوع یک فقره تصادف منجر به جرح بین یک دستگاه خودروی تیبا و دو نفر عابر پیاده در خیابان شهدا قم، راننده خودروی تیبا که اهل قم است بعد از تصادف و پیش از خارج شدن از خودرو، اقدام به خودزنی کرد و سپس با چاقو به یکی از مصدومان حادثه که معمم بود حمله ور شد.»

به گفته امیر مختاری، راننده ضارب و روحانی مورد اصابت چاقو در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

فرمانده نیروی انتظامی قم در مورد ضارب گفت: «تا زمانی امکان بازجویی از این فرد وجود نداشته باشد نمی‌توان از علت و انگیزه فرد ضارب صحبت کرد».

درباره هویت دو عابر معمم و راننده خودرو جزئیاتی منتشر نشده است. به گزارش رسانه‌های ایران، هر دو عابر پیاده در این تصادف، معمم بودند.

در این حال، «اعتماد آن‌لاین» روز شنبه به نقل از «صابرین‌نیوز» نوشت: «حوالی نماز صبح، خودرویی به دو طلبه در ایستگاه اتوبوس خیابان شهدا قم حمله و پس از زیرگرفتن و مصدومیت آنها، پیاده شد و یکی از طلاب را مورد ضربات شدید چاقو از ناحیه گردن و پهلو قرار داد.»

بر اساس این گزارش، «ضارب سپس برای حمله به ماموران نیروی انتظامی اقدام می‌کند و قصد خلع سلاح و تصاحب اسلحه ماموران انتظامی را داشته که با شجاعت ماموران دستگیر می‌شود.»

در روزهای گذشته، دست‌کم دو مورد دیگر از حمله به روحانیون به وسیله اسلحه و زیرگرفته‌شدن با خودرو در رسانه‌های ایران انتشار یافته است.

عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده پیشین ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه، در یکی از بانک‌های بابلسر به ضرب گلوله کشته شد.

یک روز پس از این حادثه، نیروی انتظامی تهران از زیرگرفته‌شدن یک روحانی ۳۵ ساله به وسیله خودرویی در غرب تهران خبر داد.

بر پایه ویدیوهای منتشرشده، این روحانی روی کاپوت یک ماشین در «بلوار مرزداران» «برای فاصله‌ طولانی» کشیده می‌شود. هرچند سرعت حرکت خودرو آهسته بود و نشانه‌ای از آسیب‌دیدگی این روحانی در ویدیو مشاهده نشد.

مقام‌های نیروی انتظامی تهران بدون اشاره به هویت این روحانی، از تحت تعقیب بودن راننده خودرو خبر داده‌اند.

سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات «زن، زندگی، آزادی» که در واکنش به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، از شهریور سال گذشته به این طرف، واکنش‌های گوناگونی را به همراه داشته است. در این ارتباط، شماری از معترضان با اقدام به «عمامه‌پرانی»، به حضور روحانیون در قدرت و اعمال مقررات شرعی و حجاب اجباری اعتراض کردند.