میلاد گودرزی، نوکیش مسیحی آزاد شد

میلاد گودرزی، نوکیش مسیحی محبوس در ندامتگاه مرکزی کرج طی روزهای اخیر آزاد شد. وی پیشتر توسط دادگاه تجدیدنظر استان البرز به سه سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از محبت نیوز، روز شنبه سیزدهم اسفند ۱۴۰۱، میلاد گودرزی از ندامتگاه مرکزی کرج آزاد شد.

آزادی آقای گودرزی به دنبال صدور بخشنامه “عفو” صورت گرفته است.

میلاد گودرزی در تاریخ ۱۹ آبان ماه سال ۱۴۰۱، خود را برای تحمل حبس به اجرای احکام دادسرای کرج معرفی کرده بود.

وی در تاریخ ۵ تیرماه سال ۱۴۰۰، در مرحله بدوی توسط شعبه چهارم دادگاه انقلاب کرج، از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی و آموزشی انحرافی مغایر شرع مقدس اسلام» به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ۴۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

این شهروند نهایتا توسط شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر استان البرز به سه سال حبس محکوم شد.

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.
برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

پیش از این رئیس قوه قضائیه در نامه ای به علی خامنه ای پیشنهاد عفو موردی و معیاری هزاران زندانی از جمله بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ را ارائه و این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی با تعیین شروطی مورد موافقت علی خامنه ای قرار گرفت. جزییات تکمیلی در مورد آمار کلی افرادی که با اعمال این دستورالعمل آزاد می شوند، تا کنون توسط نهادهای متولی اطلاع رسانی نشده است.