دستکم ۴ تجمع اعتراضی برگزار شد

امروز جمعه ۲۱ بهمن ماه، شماری از شهروندان در روستای “ننله” ار توابع سنندج، جمعی از شهروندان اهل سنت شهرستان گالیکش و تعدادی از زنان استان سیستان بلوچستان در حمایت از روحانیون سنی و زندانیان سیاسی تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواستار آزادی آنها شدند. همچنین کارگران شرکت یزدتایر برای دومین روز متوالی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به اعتصاب و تجمع زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کولبرنیوز، امروز جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱، شماری از شهروندان در روستای “ننله” ار توابع سنندج، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان با سردادن شعارهایی خواستار آزادی لقمان امینی و ابراهیم کریمی روحانیون اهل سنت شدند.

لقمان کریمی و ابراهیم کریمی ننله، دو روحانی اهل سنت در سنندج، روز دوشنبه دهم بهمن ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:47

تجمع اعتراضی شهروندان گالیکش
امروز جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱، شماری از شهروندان شهرستان گالیکش، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش شهروندان اهل سنت شهرستان گالیکش، خواستار بازگرداندن محمدحسین گرگیج، به امامت جمعه اهل سنت آزادشهر شدند.

در آذرماه ۱۴۰۰، محمدحسین گرگیج با حکم نماینده علی خامنه ای در استان گلستان، از امامت جمعه اهل سنت آزادشهر عزل شد. عزل این روحانی اهل سنت که با واکنش های بسیاری از جانب پیروان وی همراه بود، در پی ایراد سخنانی در خصوص مباحث دینی صورت گرفت. این در حالی است که امامان جمعه اهل سنت در ایران توسط رهبر جمهوری اسلامی یا نمایندگان وی، عزل و نصب نمیشوند.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:45

تجمع اعتراضی شماری از زنان در حمایت از زندانیان سیاسی و روحانیون اهل سنت بازداشتی در بلوچستان و کردستان
به گزارش رسانک، اموز جمعه ۲۱ بهمن ماه، جمعی از زنان استان سیستان و بلوچستان در حمایت از زندانیان سیاسی و روحانیون بازداشتی اهل سنت در بلوچستان و کردستان تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار آزادی آنها شدند.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:14

تداوم اعتصاب و تجمع کارگران شرکت یزد تایر
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، امروز جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱، جمعی از کارگران شرکت یزد تایر برای دومین روز متوالی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان این کارخانه تجمع اعتراضی برگزار کردند.