چهل درویش گنابادی علیه دو روحانی مسبب حادثه کوار اقامه دعوی کردند

۴۰ درویش گنابادی علیه دو روحانی مسبب حادثه کوار اقامه دعوی کردند

در پی اقامه دعوی کسری نوری و صالح الدین مرادی علیه دو روحانی مسبب حادثه سال ۹۰ در کوار، بیش از ۴۰ درویش سلسله نعمت اللهی گنابادی، در نامه‌ای خطاب به دادستانی ویژه روحانیت، خواستار محاکمه این دو روحانی شدند.

دراویش در این شکواییه از دادستان ویژه روحانیت شیراز خواسته‌اند تا محمدرضا شهبازی و علی قائمی را به دلیل تحریک بسیجیان شهرستان کوار به شورش علیه دراویش، تحت تعقیب قرار داده و محاکمه کنند.
دراویش در متن شکایت خود علیه این دو روحانی که از قم به آن شهرستان رفته بودند نوشته‌اند: «این افراد به جای تبلیغ دین با سوءاستفاده از موقعیت و جایگاه خود، ضمن طرح مطالبی علیه مکتب عرفان و تصوف در منابر و مجالس مذهبی، جوانان پایگاه‌های بسیج منطقه را علیه دراویش و پیروان سلسله نعمت اللهی گنابادی تحریک می‌کردند که منجر به واقعه شهریور ۹۰ در شهرستان کوار و کشته‌شدن یک درویش به نام مهندس وحید بنایی و جراحت شدید سه تن دیگر از دراویش بر اثر شلیک گلوله جنگی شد».
یادآور می‌شود این دو روحانی در شهریور ۱۳۹۰ با سخنرانی‌های پی‌در‌پی و پخش سی‌دی‌های توهین‌آمیز نیروهای بسیجی را به برپایی تظاهرات علیه دراویش تحریک کردند که به رغم مطلع‌ کردن مقامات انتظامی و قضایی آن شهرستان از تحرکات این دو روحانی، نهایتا بسیجیان و اقشار مذهبی را به درگیری با دراویش وا داشتند که در نتیجه آن، ده‌ها درویش از کوار و تهران و شیراز بازداشت و به اتهامات گوناگون به تبعید و حبس محکوم شدند.
پیش از این، صالح الدین مرادی و کسری نوری از دراویش زندانی در عادل آباد شیراز شکایتی را از زندان علیه این دو روحانی به دادگاده ویژه روحانیت ارسال کرده بودند که منجر به احضار و بازجویی از آنان شد.