ارمغان ذبیحی مقدم، شهروند بهائی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

ارمغان ذبیحی مقدم، شهروند بهائی ساکن تهران، روز شنبه ۱ بهمن با تودیع قرار وثیقه از زندان قرچک ورامین آزاد شد. خانم ذبیحی مقدم، در تاریخ ۲ مهرماه در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱، ارمغان ذبیحی مقدم، شهروند بهائی از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

آزادی وی با تودیع قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.
خانم ذبیحی مقدم به همراه همسرش آرش زمانی فراهانی، روز شنبه ۲ مهرماه در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

یک منبع مطلع در خصوص شرایط نگهداری خانم ذبیحی مقدم در سلول بازداشتگاه امنیتی ۲۰۹ به هرانا گفته بود: “ارمغان جای مناسبی برای خواب ندارد و شب‌ ها روی زمین سرد می‌خوابد که شرایط حاکم سبب شدت‌ گرفتن کمردرد او شده و حتی از حضور در هواخوری نیز محروم است.”

نهایتا اوایل دیماه خانم ذبیحی مقدم از زندان اوین به زندان قرچک ورامین و آقای زمانی از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شدند.

ارمغان ذبیحی مقدم در تاریخ ۱۷ دیماه، طی یک تماس تلفنی با خانواده اش از انتقال خود به دادگاه خبر داد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند بهائی به هرانا گفته بود: “مسئولان در روز برگزاری جلسه دادگاه با ورود وکیل تعیینی به پرونده موافقت کردند و از آنجایی که ایشان تاکنون اجازه مطالعه پرونده را نداشت، برگزاری جلسه دادگاه به تعویق افتاد.”

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروند بهائی، اطلاعی حاصل نشده است.