زندان اوین؛ آیت الله عبدالحمید معصومی تهرانی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

امروز سه شنبه ۱۳ دی ماه، آیت الله عبدالحمید معصومی تهرانی، روحانی منتقد ساکن تهران با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعلان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱، آیت الله عبدالحمید معصومی تهرانی، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

آزادی ایشان با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین صورت گرفته است.
آیت الله عبدالحمید معصومی تهرانی در روز یکشنبه ۲۴ مهرماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شده بود. لازم به ذکر است که در زمان بازداشت ماموران ضمن تفتیش منزل برخی از وسایل وی را ضبط کرده و با خود برده بودند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دسترس نیست.

آیت الله عبدالحمید معصومی تهرانی، روحانی منتقد و ساکن تهران است که به دلیل فعالیت ها و نظرات خاص فقهی خود، بارها طعم برخوردهای امنیتی و قضایی در جمهوری اسلامی را چشیده است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱
بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.