سید سروش، سید کرم و سید امین عباسی به بازداشتگاه اداره اطلاعات کرمانشاه منتقل شدند

سید سروش عباسی، سید کرم عباسی و سید امین عباسی، شهروندان بازداشتی پیرو آیین یارسان از زندان دیزل آباد کرمانشاه به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شدند. این شهروندان علیرغم گذشت ۲۹ روز از زمان دستگیری کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر برده و این موضوع نگرانی خانواده و نزدیکان آنها را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سید سروش عباسی، سید کرم عباسی و سید امین عباسی شهروندان بازداشتی پیرو آیین یارسان از زندان دیزل آباد کرمانشاه به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شدند.

این شهروندان علیرغم گذشت ۲۹ روز از زمان دستگیری کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر برده و این موضوع نگرانی خانواده و نزدیکان آنها را در پی داشته است.
پیشتر یک منبع مطلع در رابطه با وضعیت این شهروندان به هرانا گفته بود: “طی صحبت هایی که با مراجع قضایی صورت گرفته است قرار آزادی موقت این افراد در تاریخ ۵ الی ۶ آذرماه صادر شده بود، اما اداره اطلاعات درخواست کرده است قرار بازداشت آنها تمدید شود و دادستانی صحنه نیز با این موضوع موافقت کرده است.”

این منبع مطلع افزوده بود: ” این سه پیرو آیین یارسان ۲۲ روز را در سلول انفرادی بسر برده اند و سپس به بخش اطلاعات و امنیت زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل شده اند. از آن زمان تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت این افراد در دسترس نیست، موضوعی که نگرانی خانواده و نزدیکان آنها را در پی داشته است.”

سید سروش عباسی، سید کرم عباسی روز چهارشنبه ۹ آذرماه در پلیس راه بیستون به کرمانشاه بازداشت شدند. سید کرم عباسی نیز روز پنجشنبه ۱۰ آذرماه، توسط نیروهای امنیتی در ساوه بازداشت شده بود. بازداشت این برادران همراه با ضرب و شتم صورت گرفته بود. آنان نهایتا در تاریخ ۲۶ آذرماه به زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل شدند.

از میان این افراد سید سروش عباسی در اعتراض به وضعیت خود در زندان دست به اعتصاب غذا زده بود. هرانا پیشتر طی گزارشی به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی برخی از پیروان آیین یارسان پرداخته بود.

سید سروش عباسی، سید کرم عباسی و سید امین عباسی هر سه برادر و فرزند سیدحسین عباسی شاه ابراهیمی یکی از بزرگان آیین یارسان هستند.