بلاتکلیفی سه عضو کلیسای غیرتثلیثی رشت در زندان لاکان

وکیل این زندانیان عقیدتی می‌گوید دادگاه این افراد دوم خرداد برگزار شد اما کماکان بدون تکلیف در بازداشت انفرادی بسر می برند و کسی پاسخگوی خانواده های آنها نیست!

«محبت نیوز»- گزارش‌ها از ایران حاکیست «احمد (یوحنا) سرپرست»، «ایوب (فرزین) پوررضازاده» و «مرتضی حاجب مشهود کاری» سه عضو کلیسای غیرتثلیثی رشت که اواخر اردیبهشت به زندان لاکان این شهر منتقل شده‌اند همچنان بلاتکلیف‌اند.
آقای ایمان سلیمانی وکیل این زندانیان عقیدتی می‌گوید دادگاه این افراد دوم خرداد برگزار شد اما کماکان بدون تکلیف در بازداشت انفرادی بسر می برند و کسی پاسخگوی خانواده های آنها نیست.
این سه زندانی عقیدتی در بازداشت سازمان اطلاعات سپاه هستند و خانواده آنان بارها به شعبه ۴ بازپرسی مراجعه کردند اما بی‌نتیجه بوده است.
ضابطین قضایی به طور مشخص دلیل بازداشت آنها را اعلام نکرده اند اما به خانواده این افراد گفته شده «علت بازداشت آنها تکرار کارهای قبلی بود و به اینجا منتقل شدند تا در خلوت به کارهایشان فکر کنند.»
اتهام این سه نفر «تشکیل کلیسای خانگی، تبلیغ علیه نظام، ارتباط با عوامل تبشیری صهیونیستی و فرقه برانهامیست در خارج از کشور» بود.

اواخر فروردین ۱۴۰۰ بر اساس حکم دادگاه انقلاب رشت این سه تن از دگراندیشان مسیحی غیرتثلیثی هر یک به ۵ سال و یک روز حبس و پرداخت ۱۸ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بودند.