امام جمعه شهرستان خمام: دشمنان می‌خواهند مساجد را تبدیل به کلیسا کنند

امام جمعه شهرستان خمام در استان گیلان با هشدار نسبت به دگرگونی‌های عقیدتی در جامعه نسبت به بدحجابی انتقاد کرد و گفت :«همان که در اندلس (اسپانیا) اتفاق افتاد در اینجا اتفاق می‌افتد و مساجد هم به کلیسا تبدیل می‌شوند.»

«محبت نیوز»- حجت‌الاسلام هادی حبیبی، جمعه ۳۰ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه گفت:«خرمشهرهای دیگری درابعاد اقتصادی و فرهنگی پیش‌رو داریم و دشمن می‌خواهد اقتصاد و فرهنگ ما رو گروگان بگیرد و ما با اتحاد و ولایتمداری می‌توانیم خرمشهرهای دیگر را فتح کنیم.»
او وضعیت بدحجابی و بدپوششی را نگران کننده دانست و افزود «درمقابله بابدحجابی و بی‌حجابی همه ما وظیفه تذکر لسانی داریم و اگربی تفاوت باشیم اندلس دراین کشور تکرار می‌شود.»
وی هشدار داد «اگر روند اینگونه ادامه داشته باشد دشمنان مساجد را تبدیل به کلیسا می‌کنند و همان که در اندلس اتفاق افتاد در اینجا اتفاق می‌افتد.»

مسلمانان معتقدند شکست تاریخی در اندلس از مسیحیان به خاطر «بی‌حجابی» و «شراب» است اما مهمترین علت‏ شکست‏ حکومت مسلمانان در اندلس در درگیرى‏هاى داخلى بین مسلمانان، بویژه حاکمان آن دوران بود.

یکی از موارد نگران کننده برای مقامات جمهوری اسلامی و دستگاه روحانیت افزایش گرویدن مردم به مسیحیت است چراکه با وجود تمام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها، ایرانیان و به ویژه نسل جوان، در سال‌های اخیر به مسیحیت گرایش پیدا کرده‌اند. گیلان از استان‌هایی است که در سال‌های اخیر تعدادی زیادی از مردم به عیسی مسیح ایمان آورده اند.

این سخنان تازگی ندارد و طی چند ماه گذشته آخوندها بارها به این موضوع پرداخته‌اند، اسفند ماه ۱۴۰۰حجت‌الاسلام کلات‌پور، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه گفته بود نباید بگذاریم مساجد خالی بماند و به سمتی برود که مثل کلیسا شود، مسجد شیرازه و مرکز حکومت اسلامی است و باید بیشتر به این مراکز پرداخته شود. دی ماه ۱۴۰۰ نیز حجت‌الاسلام سیدعلی خان محمدی معاون «مطالبه‌گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر» به ضعیف شدن نقش مساجد در جامعه اشاره کرده و گفته «بعضی از مساجد ما کلیسا شده‌اند و یک ساعتی باز و یک ساعتی بسته می‌شوند.»

شایان ذکر است نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی نه تنها فعالیت کلیساها را در ایران محدود کردند بلکه برگزاری جلسات به زبان فارسی تقریبن در تمام کلیساهای کشور ممنوع است و فعالیت‌های کلیسایی تحت نظارت شدید قرار دارد. همچنین تشکیل کلیساهای خانگی نیز ممنوع است و تقریبن تمام ایمانداران و نوکیشان مسیحی که در کلیساهای خانگی بازداشت شدند با اتهام امنیتی از جمله «تبلیغ علیه نظام» و «تبلیغ مسیحیت صهیونیستی» مجازات شدند.

یکی از دشمنان سرسخت مسیحیان بشارتی «روح‌الله خمینی» بنیانگذار جمهوری اسلامی بود. او در جواب نامه پاپ ژان پل دوم در مورد بازگشایی سازمانهای خیریه مسیحی بعد از انقلاب این مراکز را «لانه جاسوسی» توصیف کرد.